Új módszerrel szedik be a tartozásokat Kaposváron
Mintegy hatszázmillió forinttal tartoznak magánszemélyek, intézmények, vállalkozások és önkormányzatok a közüzemi szolgáltatásokat végző társaságokat tömörítő Kaposvári Közszolgáltató Holdingnak.
Mivel az eddig alkalmazott módszerek nem hozták meg a várt eredményt, a jövőben a hátralékos ügyfelek személyes megkeresésével próbálják meg behajtani kintlévőségeiket - mondta Hajnal Tamás, a társaság ügyfélszolgálati és kintlévőségkezelési csoportvezetője hétfőn sajtótájékoztatón.
A csoportvezető elmondta, a feladatra két adósságrendezési munkatárs állt munkába, aki az ügyfeleket egyrészt tájékoztatja a tartozás összegéről, sokan ugyanis ezt sem tudják, másrészt arról, hogy milyen módon rendezhetik adósságukat.
A holding munkatársai arról is felvilágosítják az érintett ügyfeleket, hogy milyen szociális támogatási lehetőségek állnak rendelkezésükre - tette hozzá a csoportvezető. Az új munkatársak feladatát, tevékenységük célját illetően úgy fogalmazott: próbáljanak meg egyezségre jutni az adósokkal a tartozás rendezéséről.
Katona Sándorné, a Kaposvári Önkormányzati Vagyonkezelő és Szolgáltató Zrt. gazdasági igazgatója a sajtótájékoztatón ugyancsak az adósságrendező munkatársakkal való megegyezést ajánlotta az ügyfelek figyelmébe; ez elmondása szerint a felszólító levél és a további, az ügyfeleknek csak újabb pénzügyi terhet jelentő jogi lépések között kínál megoldást a tartozás rendezésére.
A gazdasági igazgató közlése szerint az utóbbi időben nemcsak a lakosság, hanem az intézmények, vállalkozások és önkormányzatok tartozásállománya is nőtt. A holding cégei közül a távhőszolgáltatónak, a vízműveknek és a városgazdálkodási társaságnak van a legnagyobb összegű kintlévősége, ennek több mint a fele 180 napon túli tartozás.
E három cégnek együttesen hatszázmillió forinttal tartoznak az ügyfelek, a lakossági és közületi hulladékszállítást is végző Kaposvári Városgazdálkodási Zrt.-nek a május végi adatok szerint 330 millió forinttal tartoztak a szolgáltatást igénybe vevők.
A holding munkatársai elsőként a nagyhátralékosokat, azaz az ötven-százezer forint feletti összeggel tartozó ügyfeleket keresik fel - a fogyasztók több mint 20 százaléka tartozik ebbe a körbe -, ezenkívül kiemelt figyelmet fordítanak az adóslistára felkerülő új hátralékosokra is, mert esetükben még nagyobb eséllyel rendezhető a tartozás - mondta el a gazdasági igazgató.