A Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) három vezetője tavaly november óta nem veszi fel menedzserpótlékát, ami az alapbérük fele. A VTDSZSZ ezzel is a BKV-t akarja segíteni, illetve a kollektív tárgyalások során nem akarnak támadási felületet adni a magas bérük miatt. Más szakszervezet nem csatlakozott kezdeményezésükhöz.
Nettó félmillió forintot visz haza a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének (VTDSZSZ) elnöke, Gulyás Attila. November óta ugyanakkor ő, valamint Szabó István és Győri István elnökhelyettesek november óta nem veszik fel menedzserpótlékukat. Ez az alapbérül fele, vagyis a fizetésük egyharmadáról mondtak le a BKV javára. „Novemberben döntöttünk így, amikor tudni lehetett, hogy felmondják a kollektív szerződéseket. Ez egy jelképes dolog, a munkavállalók érdekében akartunk ezzel kiállni. Ne tudjanak minket azzal revolverezni, hogy mennyi a fizetésünk” – mondta a hvg.hu-nak Gulyás Attila. Hozzátette: egy alapítványon keresztül emellett jelentős összeggel támogatja az alacsonyabb fizetésű kollégáit.
A VTDSZSZ már 2009-ben is hozott hasonló döntést: akkor negyed évre a fizetésük 10 százalékáról mondtak le, és az összegből alkatrészeket vettek. A mostani döntésük viszont végleges.
A szakszervezet előzetesen nem egyeztetett a többi BKV-s szakszervezettel, csak utólag tájékoztatták őket döntésükről. „Egységes formában kellett volna egy ilyet megtenni. A BKV-t ezzel egy forinttal sem segítik. Az átlag alatti és az átlagos bérűek fizetéséért kell most kiállni. Nekünk az a célunk, hogy ne egy-egy személy bérezését vizsgálják, hanem csoportonként. Tárgyalhatunk a magasabb fizetésűek bérének csökkentéséről, de csak úgy, ha az alacsonyabb bérűekre fordítják az összeget. Gulyásék ezért nem kaptak cserébe semmit” – mondta Nemes Gábor, a Közlekedési Érdekvédelmi Körök Szövetségének (KEKSZ) alelnöke. Nemes hozzátette: a kollektív szerződésekről való egyeztetéseken a szakszervezetek „együtt mozognak”.