2012. január. 19. 12:06 MTI Utolsó frissítés: 2012. január. 19. 11:52 Itthon

Zöldhullámot kapnak a nagykörúti villamosok

Február elsejétől várhatóan két-három perccel csökken a nagykörúti villamosok menetideje Budapesten, miután a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Siemens áthangolta a közlekedési lámpákat, és a villamosoknak zöldhullámot biztosítanak.

Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója az uniós projektet záró csütörtöki sajtótájékoztatóján azt mondta, 52 csomópontban változtatták meg az eddigi programot, ennek köszönhetően a 4-es és 6-os villamosok menetideje a jelenlegi 32 percről 29-30 percre csökken, és csökkenteni tudják a követési időt is, így a nagykörúti villamosok csúcsidőben sűrűbben közlekednek majd, óránként 28 helyett 30 jármű.

Ezzel párhuzamosan az autósok számára változni fog a zöldhullám a Nagykörúton, de Vitézy Dávid hangsúlyozta, hogy nem fog hosszabb ideig tartani eljutni a körút egyik végéből a másikba. Eddig több kereszteződésen zöldhullámon haladhattak át az autósok, de egy kereszteződésben másfél-két percet is várakoztak. Februártól az új lámpaprogramok miatt többször kell megállni majd, de kevesebb ideig kell várakozni. Nem lesz kényelmes, de eddig a villamos volt ebben a helyzetben, amelyet sokkal többen használnak - mondta a vezérigazgató.

Az első napokban a BKK bővített ügyeletet tart, és figyelni fogja a hibákat. Hasonló intézkedéseket tervez a BKK bevezetni az 1-es villamos vonalán is, ahol a felújítás után a Hungária körút autósforgalmával szemben a villamosokat részesítik majd előnyben. Kérdésre válaszolva közölte, a Futár projekt keretein belül a város nagy részén olyan, GPS-en alapuló rendszert alakítanának ki, amely a tömegközlekedési járművekhez igazítaná a zöldhullámokat.

Üveges Péter Zoltán, a Siemens üzletági igazgatója a sajtótájékoztatón a technikai részletekről elmondta, hogy két új forgalomirányító programot készítettek, ezek 60, illetve 90 másodperces ciklusidőt használnak. A főváros ezer lámpás kereszteződéséből mintegy százat érintett a beavatkozás, mivel nemcsak a Nagykörúton, hanem a csatlakozó utakon is át kellett hangolni a lámpákat. A Nagykörút 52 csomópontjában 102 programot telepítettek, a sugárirányú keresztező utakon pedig hetven csomópontot érintett a beruházás.

Tizenhat csomóponton egyéb beavatkozás is szükséges volt, egy detektor érzékeli a villamosok közeledését, és ezzel forgalomfüggően tudja a lámpaprogramokat változtatni. A végállomásokon összhangba hozták az indítást a zöldhullámmal, így az elinduló szerelvények már szabad jelzéssel tudnak az egész útvonalon végigmenni. Az uniós projekt 44 millió forintba került, ebből 40 millió forintot az unió fizetett.

Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.