Itthon hvg.hu 2011. november. 15. 09:50

Mfor: nem teljesítenek jól a valóságshow-k

A tévés nézettségi adatok a 45. héten a vezető kereskedelmi csatornák valóságshow-inak csökkenő nézettségét mutatják - írja a Menedzsment Fórum. A piacvezető továbbra is az RTL Klub, az X-faktort szombat este csaknem a fél ország nézte.

Az adatok szerint az RTL Klubon futó Való Világ ötödik szériája rendszeresen veri a TV2 ÖsszeEsküvők című valóságshow-ját, azonban még így is jócskán elmarad az előző széria eredményeitől, amely 30 százalék fölötti SHR adatokat prudukált - írja a Menedzsment Fórum.

Az ÖsszeEsküvők nézettségének elmaradása annak is betudható, hogy az eredetileg családbarátnak és viccesnek beharangozott műsor több bulvárlapban komoly publicitást kap, köszönhetően a kamerák előtt zajló szexuális aktusoknak. Ugyanakkor most úgy tűnik, a közönség a pornográfiára nem feltétlen vevő, hiszen nem tudnak tartós eredménynövekedést elérni, éppen ezért az RTL tavalyi csodafegyverét vetik be, és az ÖsszeEsküvők Alekosszal bővül.

A TV2 a könnyed magazinműsorát, az Aktívot is elköltöztette, a gyengén teljesítő műsor az éjszakai sávba került, így a nagyobb nézettséggel kecsegtető filmek és sorozatok este 9-től kerülnek ismét adásba - írja a Menedzsment Fórum.

A ValóVilág 4 győztese: Alekosz érkezik
valovilag.hu

Nem ilyen típusú változás jellemzi az RTL Klubot, illetve a sajtó által időnként RTL 2-ként jellemzett Prizma TV-t. A napokban elbúcsúzó Reggeli helyét 2012 februárjától  - a Csak Csajok és a Reflektor mellett - egy egyórás rajzfilm-blokk veszi át.

Még ennél is jobban átszabják a Prizma TV-t. A kábelcsatorna követi a nagy tévékre jellemző őszi műsorrendet, így az esti sávban saját gyártású tartalmat is képernyőre visz. A korábban a Cool TV-n futó Nekedvaló talkshow minden hétköznap este a Prizma TV-n jelentkezik majd.

A nézettségi versenyben az elmúlt hetek negatív trendjét sikerült a TV2-nek megtörnie, növelte közönségarányát, és ismét nyert egy főműsoridőt (19-23 óra között) a 18-49-es korosztályban. Más kérdés, hogy a hétköznapokon a két nagy között továbbra is tetemes a különbség, míg a szombati napon a készülékek előtt ülőket tekintve majdnem szó szerint értendő, hogy a fél ország az X-Faktort nézi.

A 45. héten a piacvezető csatornát a képernyő elé ülők 26,9 százaléka választotta. A TV2 elmozdult múlt heti mélypontjáról és a nézők 17,6 követte átlagosan. Tartotta dobogós helyét az F+ (5,8% SHR), ahogy a 4. helyre ezúttal is az M1 került (5,7% SHR). Minimális mértékben javított a Cool (5,5% SHR), amely így maga mögött tudhatta a kissé visszacsúszó Viasat3 (5% SHR) csatornát.

Ami a nagyok versengését illeti, a délutáni sáv továbbra is a TV2 győzelmét hozza, a 18-49-es korosztályban is dominál az adó két szappanoperája, a Második élet, és az Eva Luna. A hírműsorok versenyében pedig szoros küzdelemben, de rendre a Tények szerepel jobban.

Hirdetés