Itthon hvg.hu 2011. november. 15. 10:19

Hiányolják a civilek a fenntartható fejlődést Hoffmann tervezetéből

Legyen önálló tantárgy az iskolákban a fenntartható fejlődés - ezt szorgalmazza a Be Fair! Alapítvány, amely nemrégiben ingyenes oktatási segédlettel célozta meg a tanárokat és a diákokat.

A kormány által már elfogadott, parlament elé kerülő köznevelési törvényjavaslat értelmében a jövőben kötelező lenne olyan témákat is tanítani az iskolákban, amelyek eddig hiányoztak a palettáról. Így például a művészet és a honvédelmi nevelés, a KRESZ, az egészségnevelés, a családi életre nevelés, a pénzügyi-fogyasztóvédelmi ismeretek, sőt, a hon- és népismeret is kötelező tantárgy lenne.

Túry Gergely

„Gyermekeinket – többek között – meg kell tanítani egy hatékonyabb, zöld energiákra épülő energiafelhasználásra való áttérésre, a hulladékkezelés optimalizálására, a biodiverzitás megőrzésére, a klíma- és élelmiszerválság elleni küzdelemre, mindezekkel kapcsolatban szemléletmódváltásra, megfelelő viselkedésminták kialakítására” – mondta a hvg.hu-nak Baranyi Róbert, a Be Fair! Alapítvány projektvezetője. A non-profit szervezet ingyenesen letölthetővé tett az interneten egy, a fenntartható fejlődés gyakorlati oktatásánál – a tanárok és a diákok számára is – használható segédanyagot. Baranyi Róbert szerint a köznevelési törvényjavaslatban szereplő leendő tantárgyakat érdemes lenne rangsorolni, és osztályozni, melyik élvezhet prioritást.

A Be Fair! Alapítvány projektvezetője szerint a köznevelési törvénytervezetből kitűnik, hogy marad az eddigi szemlélet, miszerint a fenntarthatóságot a természettudományi tárgyakon, leginkább a földrajzon és a biológián, kisebb részben a fizikán és a kémián belül kell oktatni. Hangsúlyos elem maradhat ugyan a környezetvédelem, bár az nyilván csak egy része a fenntarthatóságnak, nem a teljes anyag – véli Baranyi Róbert.

Hirdetés