Itthon MTI/HavariaPress 2011. október. 31. 07:53

Tömegszerencsétlenség az M43-ason: 14 halott

A rendőrség halálos tömegszerencsétlenséget eredményező közúti baleset gondatlan okozása vétsége miatt indított büntetőeljárást a hétfőre virradóra az M43-as autópályán történt baleset ügyében, melyben tizennégyen vesztették életüket. Egy román kamion és egy szintén román kisbusz ütközött, mindkettő felborult. Román rendőrök segítettek azonosítani az áldozatokat, a balesetet okozó aradi kamionsofőrt a kórházban őrizetbe vették.

A Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője, Szenti Szabolcs elmondta, a helyszínelés elsődleges adatai szerint egy faanyagot szállító, Szeged irányába tartó román kamion egy enyhe balra ívelő kanyar után - egyelőre ismeretlen okból - átszakította a szalagkorlátot, oldalára borult, és a szembe lévő pályatesten frontálisan összeütközött egy Makó felé tartó szintén román kisbusszal.

Fotógalériánkhoz kattintson a képre!
MTI/Kelemen Zoltán Gergely

Mindkét jármű lesodródott az útról, és felborult. A nyerges vontató és a tizenöt személyes busz az autópálya töltése mellett állt meg, a teherautó vontatmánya pedig oldalára fordulva a töltésen feküdt. A busz a felismerhetetlenségig összeroncsolódott – tapasztalta a helyszínen az MTI tudósítója.

A kisbuszban utazók közül tizennégyen meghaltak, olyan súlyos sérüléseket szenvedtek, hogy nem volt esélyük a túlélésre, köztük három gyermek és négy nő volt. Egy utas túlélte a balesetet, életveszélyes sérüléseket szenvedett, az állapota kritikus. Az egy utason kívül a kamion sofőrje maradt életben, súlyos sérülésekkel a mentők őt is a szegedi traumatológiai klinikára szállították, ahol később őrizetbe vették. Erről bővebben itt olvashat!

A Temes Megyei Rendőr-főfelügyelőség négy munkatársával közösen azonosították az áldozatokat. Valamennyien román állampolgárok: Giurgiu megyéből, Alexandria városából, Neamt megyéből, Clejani településről és Arges megyéből valók. A rendőrség a baleset teljes körű tisztázása érdekében több szakértőt is bevont a nyomozásba. A román rendőrök reggel nyolc órára érkeztek Szegedre. A patológián az elhalálozási okokat vizsgálják.

Az MTI helyszínen tartózkodó tudósítójának információi szerint az Arges megyei mikrobusz Valenciaból Bukarestbe tartott, a kamion pedig az esti órákban Aradról indult, és Németország lett volna az úti cél. A kamion sofőrje feltehetően elaludt a volánnál.

Fotógalériánkhoz kattintson a képre!
MTI/Kelemen Zoltán Gergely

A helyszínre nagy erőkkel vonultak ki a tűzoltók: három gépjárművel, egy műszaki mentő egységgel és egy műszaki mentő konténerrel. A sérülteket és a holtesteket két óra alatt tudták kiszabadítani a roncsból. Az összeroncsolódott buszt daruval emelték vissza az autópályára. Az autópálya érintett szakaszát a rendőrség lezárta, így több kilométeres sor torlódott fel a határ felé. Kora délután feloldották az útzárat, így normális ütemben haladhat a forgalom.

Az elmúlt évtizedben két hasonlóan súlyos közlekedési baleset történt Magyarországon. 2002 júliusában Balatonszentgyörgy és Balatonkeresztúr között egy lengyel turistabusz útpadkának hajtott és felborult, 19-en meghaltak. 2003 májusában a Balatonszabadi-Sóstónál egy vasúti átjáróban német turistákat szállító autóbusz ütközött a Budapestről Nagykanizsa felé tartó gyorsvonattal, ennek a balesetnek 33 halálos áldozata volt.

Hirdetés
Itthon Bábel Vilmos 2024. november. 28. 17:21

A Tiszának rengeteg pénzre van szüksége

Magyar Péteréknek milliárdok kellenének a 2026-os kampányra, ha tartani akarják a lépést riválisaikkal. A szükséges pénzt csak adományokból tudják összeszedni, az államtól nem fognak kapni. A magyar elit nagy része az államtól függ, és nem fog oldalt váltani, ha nem biztosak abban, hogy nemsokára másnál lesz a kasszakulcs. Magyarék feladata: jó befektetésnek kell látszani. Szombaton jön ki a párt friss átláthatósági jelentése, és kiderül, hogy az elmúlt hónapokban ez mennyire sikerült nekik.