Itthon MTI 2011. október. 28. 14:35

CET-botrány: nem tudták visszaadni az önkormányzatnak az épületet

Meghiúsult pénteken délelőtt a Duna-parti közraktárak helyén épült CET visszaadása Budapestnek, a Fővárosi Önkormányzat és a beruházó Porto Investment egymást hibáztatja.

A Fővárosi Önkormányzat MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a beruházó Porto Investment azért tagadta meg a birtokbaadást, mert az önkormányzat képviselői nem mutatták be a Porto részére a meghatalmazást. Az építő, és az épületet ténylegesen birtokló építőipari vállalkozás, a WHB Kft. viszont az önkormányzat és a Porto képviselői számára is megakadályozta az épületbe való bejutást.

Ezzel a hivatal szerint kiderült, hogy a Porto a létesítménynek nem birtokosa és ezért nem is lett volna képes arra, hogy azt az önkormányzatnak visszaadja. Hangsúlyozták, hogy mindent el fognak követni azért, hogy "a CET kálváriája mihamarabb véget érjen", és az épület a budapestieké legyen.

A Porto Investment közleményében azt állítja, hogy Márton Imre, a cég vezető tisztségviselője többszöri kérése ellenére a Fővárosi Önkormányzat képviselői megtagadták a meghatalmazás átadását, amely az átadás-átvételhez szükséges. Mint írták, az önkormányzat jelenlévő munkatársai ennek ellenére ragaszkodtak a visszaadás lefolytatásához, erre buzdították Porto képviselőjét, amellyel szerződést szegne. A Porto ugyanakkor arra törekszik, hogy olyan megállapodásra jusson a Fővárosi Önkormányzattal, hogy a CET mielőbb megnyílhasson, de ezt csak törvényes eszközökkel hajlandó megtenni - olvasható a fejlesztő cég közleményében.

Fazekas István

A Porto Investment augusztus 31-én közölte, hogy felmondta a szolgáltatási szerződését a fővárossal. Ennek okaként azt jelölte meg, hogy álláspontja szerint Budapest súlyosan megsértette a szerződést. A Porto úgy véli, törvénytelenül hívták le a bankgaranciát, jogtalanul érvényesítettek ebből késedelmi kötbért és "elijesztik a bérlőket olyan hajmeresztő ötletekkel, mint a bánatpénz".

A Főpolgármesteri Hivatal erre reagálva azt közölte: a Porto nem tudja vagy nem akarja befejezni a projektet, így a közszolgáltatási szerződés felbontása a fejlesztő tehetetlenségének nyílt beismerése.

A Duna-parti Közraktáraknál létrehozott, mintegy 27 ezer négyzetméteres létesítmény kialakítását 2010 augusztusában kellett volna befejezni. Tavasszal kezdődött meg a CET (Central European Time) műszaki átadás-átvételi eljárása, több helyiségnek már bérlője is van, de az átadás-átvétel befejezéséig nem költözhetnek be, a belső beépítés sem kezdődhet el, így az épület jelenleg üresen áll.

Hirdetés
Gazdaság Fülöp István 2024. december. 27. 12:00

Egy friss tanulmány példákkal bizonyítja, hogy terel, elhallgat és valótlanságokat állít a kormányzat és az akkugyárak is a kockázatokról

„Iparbiztonsági kockázatok a magyar akkumulátorgyártásban és az ezzel kapcsolatos kommunikáció” címmel átfogó elemzést tett közzé Éltető Andrea, a KRTK Világgazdasági Intézetének tudományos főmunkatársa, amelyben a magyar akkumulátoriparral kapcsolatban rámutat az iparbiztonsági kihívásokra, a lakossági tájékoztatás hiányosságaira és a civilek elhallgattatására is.