Januárra nem jön létre a tervezett Nemzeti Közlekedési Holding (NKH), de a lobbiharcok miatt az is kérdéses, hogy a ciklus végéig megalakulhat-e - olvasható a Magyar Nemzetben.
A 24 Volán társaság és a MÁV személyszállító leányvállalatának egy szervezetbe integrálása ellen az autóbuszos szakma kemény ellenállást tanúsít. A kormány a tervek szerint ugyanis előnyben részesítené a vasutat a távolsági személyszállítás állami támogatása szempontjából, míg a Volánoknak annyi lehetőségük maradna, hogy a kistelepülések utasait a megyeközpontok vasútállomásaira szállítsák. Az autóbuszos cégek azonban nem szívesen mondanak le a vidéki nagyvárosokból a fővárosba közlekedő járatairól, hiszen abból származik a nyereségük jelentős része.
A Magyar Nemzet úgy tudja, a jó politikai kapcsolatokkal rendelkező Volán társaságok a kormánypárton belül keresnek támogatókat, és ha törekvésük célba ér, ebben a ciklusban már nem valósul meg a közösségi közlekedés átalakítása. Annyit már biztosan elértek, hogy január elsejével nem áll fel a Nemzeti Közlekedési Holding.
Bár hivatalosan nem erősítette meg a tárca, a Magyar Nemzet információi szerint minimális az esélye annak, hogy a jövő év elejére működőképes állapotba kerüljön az NKH. Az elképzelhető ugyan, hogy a cégjogi átalakítás meglesz addigra, de vagyont nem apportálnak a leendő tagok.
Az azonban biztosnak tűnik, hogy a MÁV-pályavasutat 2012-ben különválaszthatják a személyszállítástól.
A sajtóban korábban egymásnak ellentmondó hírek jelentek meg az üggyel kapcsolatban: míg a Napi Gazdaság azt írta: Sem a BKV, sem a Volánok nem kerülnek bele az újonnan megalakuló Nemzeti Közlekedési Holdingba, addig az InfoRádió később azt közölte: mégsem hagyja ki a 24 Volán társaságot a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a Nemzeti Közlekedési Holdingból.