Itthon MTI 2011. szeptember. 19. 18:12

Megjavították a nyáron megsérült Malév-gépet

Az elmúlt napokban a Malév és a Boeing repülőgépgyártó vállalat szakemberei befejezték a nyár közepén megsérült B737-800-as HA-LOC lajstromjelű repülőgép javítási munkáit.

A Malév flottájából mintegy két hónapig hiányzó B737-es 2011. szeptember 18-án az esti órákban érkezett meg Budapestre. A repülőgép teljesen hibamentesen teljesítette az útvonalat, hétfőn ismét forgalomba állt a légitársaság bukaresti és párizsi útvonalain. A közlemény szerint a repülőgép sérüléseit a Boeing szerelő gárdája a legszigorúbb technikai előírások szerint javította ki.

A javítások után a Boeing szakemberei, alapos, minden rendszerre kiterjedő teszteket hajtottak végre a repülőgép érintett rendszerein, illetve a teljes repülőgépen. Ezt követően a Boeing az általa vállalt 27 napos határidő végére átadta az üzemképes repülőgépet a Malévnak.

Az új borítás a gyári korrózióvédelem miatt zöld színű volt, így a repülőgépet az angliai East Midlands repülőterén a hétvégén a Malév színeire festették.

avherald.com

Mint arról korábban a hvg.hu beszámolt: júniusban érte baleset a Malév egyik Boeing 737-800 típusú repülőgépét. A Malév MA-906-os járata június 25-én, szombaton 15 óra 47 perckor landolt a görögországi Heraklion repülőterén, amikor a gép farka egy úgynevezett elpattanásos talajfogás után csapódott a kifutópályához. A gépet a Malév személyzete végül biztonságosan letette, majd a gép az utashídhoz gurult, a rajta tartózkodó 187 személy – az utasok és a személyzet – sértetlenül hagyta el a szerencsétlenül járt repülőt.

Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. november. 30. 07:00

Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát

Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.