A megyei közlekedési felügyeletek jogkörének átszervezése miatt nem működik a korábbi rendszeres közúti ellenőrzés az országban – írja a szerdai Népszabadság a lapnak nyilatkozó közlekedési felügyelő beszámolója alapján.
A felügyelő kifogásolta, hogy nincs jogkörük, önállóan nem járhatnak el, csak rendőrökkel és vámosokkal együtt. Jegyzőkönyvet sem írhatnak, csak ha a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) ellenőrzési osztályától lejön valaki, de ez idén alig fordult elő. "Emiatt tengelysúlyt nem mérünk, veszélyes szállítmányt, tachográfot, útdíjat nem ellenőrzünk, csak telephelyi ellenőrzéseket végzünk korlátozottan, de ezeket is csak azért, mert a törvényben egy fogalmazási hiba miatt ehhez megmaradt a jogunk" – mondta.
Az illetékes tárcához eljuttatott kifogások miatt augusztus 12-én életbe lépett a nemzeti fejlesztési miniszter rendelete, amely tisztázta ugyan a megyei felügyelőségek jogkörét, de nem tudni, hogy ez mit fog jelenteni a napi gyakorlatban – írja a lap.
A Népszabadságnak Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkára elmondta: a szállítmányozók működését hat különböző hatóság ellenőrizheti, közülük az idén valóban a megyei közlekedési felügyelőségek tűntek a legvisszafogottabbaknak. Karmos szerint ez azért baj, mert a közúti szállítás legfőbb szakmai ellenőrző szerve korábban éppen az NKH volt. A főtitkár fontosnak tartaná, hogy – miután végre tisztázódott a megyei felügyelőségek jogköre – újra hatékonyabban ellenőrizzék a közutakon a fuvarokmányokat, a pihenőidő betartását, valamint a járművek műszaki állapotát.