Az elmúlt egy évben már a negyedik reptéri dolgozót rázta meg az áram a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a rosszul karbantartott elektromos kábelek okozta zárlatok miatt.
Tavaly augusztus óta négy alkalommal rázta meg áram a zárlatos kábelek miatt a Malév Ground Handling (Malév GH) alkalmazottait a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A legutolsó, július 28-án történt baleset után munkavédelmi vizsgálatot is indítottak. Ennek során megállapították, hogy a repülőgép állóhelyén lévő, földalatti aknákban elhelyezkedő kábeleket - miközben az alkalmazottak kihúzzák azokat - megsértik a fémfedelek.
A vizsgálat megállapításai szerint a sérült kábeleket egyszerű szigetelőszalaggal tekerték be, ami nem felel meg az előírásoknak. Arra is fény derült, hogy a telepített áramforrásokat kezelők nem kaptak megfelelő szakmai képzést. A sérült, nagyfeszültségű, váltóáramú betápláló vezetékek áramütést, ezáltal égési sérüléseket, izomgörcsöt és halált is okozhatnak, ám az alkalmazottak ennek ellenére szigetelő védőkesztyű nélkül, egyszerű cérnakesztyűben dolgoznak.
Amikor a járatkiszolgálási koordinátorok csatlakoztatják a gépekre az sérült elektromos kábelt, a legtöbb esetben a személyzet és az utasok is a gépen tartózkodnak, így ők is veszélynek vannak kitéve. A munkavédelmi hiányosságok kivizsgálása miatt a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) a napokban a rendőrséghez fordult. A Malév GH és munkabiztonsági szolgáltatója is vizsgálta a balesetek okait, s intézkedéseket tettek a további balesetek elkerülésére, gumikesztyűket adtak a dolgozóknak.