2011. július. 08. 16:12 MTI Utolsó frissítés: 2011. július. 08. 16:02 Itthon

Nyolc hónapos börtönre ítélték a hulladéklerakót

Jogerősen nyolc hónap letöltendő börtönbüntetésre ítélt a Zala Megyei Bíróság a hulladékgazdálkodás rendjének megsértése miatt pénteken egy férfit, aki építési törmeléket és veszélyes hulladékokat helyezett el a város külterületén - közölte Beznicza Árpád sajtószóvivő.

A vádirat szerint a büntetett előéletű férfi 2009 februárjában a bontási munkák során keletkezett tehergépkocsinyi rakományt - építési törmeléket, beton- és csempedarabokat, hullámpala-törmeléket, bontott műanyag- és színesfém-hulladékot - egy külterületi ingatlanon helyezett el. A rakományban az építési törmelék és a háztartási hulladék mellett bőven voltak veszélyes hulladéknak minősülő, szennyezett anyagok is, például autóbontásból származó alkatrészek, üzemanyag-, olaj- és fékfolyadék-tartályok, fertőtlenítőszeres flakonok.

A vádlottal szemben 2009 júliusában újabb rendőri eljárás indult, mert az ingatlanján "lomizásból" származó, hulladéknak minősülő tárgyakat tárolt. A férfi a felhalmozott tárgyak eladható részét továbbértékesítette, a többi hulladékot - bár ilyen engedéllyel nem rendelkezett - az udvarán tárolta. A raktározott anyagok nagy része - fénycsövek, elektromos berendezések távirányítói, toxikus nehézfémet is tartalmazó elektronikus alkatrészek - veszélyes hulladéknak minősülnek, amelyek alkalmasak a környezet, a föld és a felszín alatti víz szennyezésére. A megyei bíróság - helybenhagyva a Zalaegerszegi Városi Bíróság 2011 februárjában hozott ítéletét - a hulladékgazdálkodás rendjének megsértése miatt nyolc hónap letöltendő börtönbüntetésre ítélte a férfit, és két évre eltiltotta a közügyek gyakorlásától. Az ítélet jogerős.

Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.