Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a Déli Vasút 150. születésnapja alkalmából elmondta: bár a vasút valaha élenjáró iparág volt, az elmúlt évtizedekben elmaradtak a szükséges vasúti beruházások, fejlesztések, ez pedig negatívan hat a mai vasúti szolgáltatások minőségére - számolt be a sonline.hu.
Az elnök-vezérigazgató szerint ugyanakkor eljöhetnek még újra a vasút évtizedei; ennek érdekében, ahogy Babóczi Kálmán minisztériumi főosztályvezető kiemelte, az állam tehermentesíti a MÁV-ot 300 milliárdos adósságállományától.
Szarvas Ferenc azt is elárulta, hogy olykor „mezei” utasként, álruhában, másodosztályon figyeli, milyen szolgáltatást nyújt a cége. „Egy pénteki napon több mint háromezer szerelvény közlekedik az ország vasútvonalain, természetes, hogy hullámzó a színvonal. Vannak tehát jó és rossz tapasztalataim is. A fő probléma, hogy az elmúlt évtizedekben komoly karbantartási, felújítási munkák maradtak el, emiatt a vasúti pálya állapota egyre rosszabb lett” – fejtette ki.
A MÁV-vezér azt is bevallotta, hogy ad hoc jellegű tesztelésein kívül leginkább autóval jár vidékre.