2011. június. 22. 21:46 sonline.hu Utolsó frissítés: 2011. június. 22. 21:56 Itthon

"Kéjmenetek és élvezeti vonatok" - így csalogatta az utasokat a magyar vasút

"Budapest-Siófok csak 110 perc" - csábít vonatozásra egy húszas évekbeli plakát, mely a szerdán Siófokra érkezett vasúttörténeti vándorkiállítás része. Érdekesség, hogy ezen a vonalon ma is ugyanennyi a menetidő - számolt be a sonline.hu.

A kiállításból az is kiderül ugyanakkor, hogy százötven évvel ezelőtt, a Déli Vasút indulásakor még hat és fél óra alatt lehetett leérni Budáról Nagykanizsára. A vasút akkor azért volt óriási előrelépés, mert a napokig tartó lovaskocsis utazást váltotta fel - írja a sonline.hu.

"Ma már nem a szekér az alternatíva, másfajta vasút kell: megfizethető és olyan, hogy szívesen szálljanak fel rá az utasok" - mondta a siófoki tárlatnyitón Mosóczi László, a MÁV Zrt. vezérigazgató-helyettese. Biztatásul hozzátette, hogy a Budapest-Székesfehérvár vonal felújítása után jövőre már 160-nal is roboghatnak majd a szerelvények.

A kiállításon felbukkant egy Kéjmenetek és élvezeti vonatok című hirdetmény is az 1800-as évek végéről. Az alaposabb szemlélő azt is megfejthette, hogy mindez a "szuper olcsó nyári vonatozást" jelentette Siófokra és Füredre. A vándorkiállításból az is kiderül: 1863-ban éppen azért épült meg a siófoki Sió-zsilip, mert a Balaton néha elöntötte a vasúti síneket. A zsilipépítésből akkor a vasúttársaság is kivette a részét.

Hirdetés
hvg360 Riba István 2025. március. 12. 12:42

A határon túliakon csattanhat Orbánék ostora

Már annyira nem alap az Alaptörvény, hogy a tervezett módosítást követően a magyar állampolgárok közül sem mindenkit védene egyformán. A kettős állampolgárok magyar állampolgárságának a felfüggesztését és ezáltal a kiutasításuk lehetőségét megteremtő politikai eszközt más országok is bevethetik. Az „amerikai mintára” készült módosításnak nem az USA-ban, hanem a magyar történelem sötét időszakában van előképe.