Budapest új, városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettese nagyra törő tervekkel lát munkához, de a határokat az anyagi lehetőségek fogják megszabni - írja a Világgazdaság.
Egy éven belül eldől, mi valósulhat meg a nagy budapesti fejlesztési tervek közül. Ezt ígérte legalábbis Hutiray Gyula, a főváros új, városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettese, aki megválasztása után néhány órával Kerekes Györggyel, a város főépítészével együtt német és magyar cégvezetők előtt mutatta be terveit - írja a Világgazdaság.
A főváros közlekedését legkomolyabban megváltoztató ötlet az lenne, ha a Déli pályaudvart bezárnák. Ez nem a Városházán fog eldőlni, hanem a MÁV és az állam megegyezésén múlik, de a városvezetés támogatja a gondolatot. A Déli és a Kelenföldi pályaudvar közti szakaszt sokan fölöslegesnek tartják, és ennek a gondolatnak adnak igazat a városfejlesztés új irányítói is.
Különösképp átértékelődik a Kelenföldi pályaudvar helyzete, ha beindul a 4-es metró, hiszen ennek ott lesz az egyik végállomása, így pedig az elővárosokból érkezőknek már nem kellene elvonatozniuk a Déli pályaudvarig ahhoz, hogy metróra szállhassanak. Csak később fog ugyan eldőlni, hogy melyik fejlesztési tervekre van pénz, de Hutiray szerint ez a projekt az egyik legesélyesebb.
A 4-es metró megépítését 2015 első negyedévére valószínűsítette Tarlós István új helyettese. Ez attól is függ, sikerül-e a nagyon közeli jövőben megállapodni a metrókocsikat gyártó Alstommal. Ha igen, akkor már 2013 végén megnyílhat a metró. Ha nem – márpedig a városvezetők szerint is ez a valószínűbb – akkor új közbeszerzést kellene kiírni, így csúszhat az átadás.
A nagyra törő tervek egyik leglátványosabbja lehet az, hogy akár már 2013-ra felújítanák a Puskás Stadiont. Nem véletlen, hogy ez az ötlet a városfejlesztés kedvencei között lehet, a mostani főépítész ugyanis 1974 óta már tizenkét különböző tervet készített a stadion modernizálására – írja a lap. Korábban többször is felvetették, hogy a Puskás felújítása helyett vagy mellett új arénát kéne építeni a Fehér úton, ám ez az ötlet most jó időre pihenőpályára kerül. Úgy számolnak, hogy az átépítés 100-110 milliárd forintból oldható meg, egy új stadion építése ennek nagyjából duplája lehet.