2011. május. 17. 12:27 hvg.hu Utolsó frissítés: 2011. május. 17. 12:37 Itthon

A HÖOK a hatástanulmányokat hiányolja a közoktatási reform mellől

A Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciájának keddi közleményében az áll: az állami fenntartású intézmények számát csökkenteni célzó változtatástervezetek mögött, nem látják az egyes intézmények teljesítőképességét elemző hatástanulmányokat.

A Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája (HÖOK) szükségesnek látja, hogy állást foglaljon a felsőoktatással kapcsolatban az elmúlt időszakban nyilvánosságra került, új elképzelésekről. A szervezet keddi közleményében emlékeztetett: az elmúlt egy évben lezajlott egyeztetések során folyamatosan változott az új felsőoktatási törvény koncepciója. (A koncepcióról szóló, Kapuzási pánik című HVG-cikket itt elolvashatja)

"A kialakult vita során a HÖOK minden alkalommal a hallgatók érdekeit szolgáló, szakmai érvekkel alátámasztott javaslatokat dolgozott ki (...) Amennyiben a magyar gazdaság nehéz helyzete indokolttá teszi a felsőoktatás átalakítását is, abban az esetben a HÖOK azt a felsőoktatás minőségét, hatékonyságát és nemzetközi versenyképességét javító változtatásokkal tudja elképzelni" - olvasható a HÖOK közleményében. A szervezet fontosnak tartja, hogya felsőoktatásra fordított állami források a lehető leghatékonyabban és átláthatóbban ellenőrzött módon kerüljenek felhasználásra.

A HÖOK az állami fenntartású intézmények számát csökkenteni célzó változtatástervezetek mögött, nem látja az egyes intézmények teljesítőképességét elemző, a gazdasági fejlődés tendenciáit, a munkaerő-piaci igényeket és a demográfiai folyamatokat figyelembe vevő hatástanulmányokat. "Meglátásunk szerint egy új intézménystruktúra kialakítása csak akkor lehet eredményes, ha az megalapozott, világos és átlátható elvek mentén történik, továbbá az intézmények közötti és intézményeken belüli képzési párhuzamok megszüntetésére, a valós munkaerő-piaci és társadalmi igényeket figyelmen kívül hagyó képzések visszaszorítására irányul" - írták.

Hirdetés