A főváros elsősorban a kötöttpályás közlekedés fejlesztését támogatja. Tarlós István az InfoRádióban azt mondta, 1100 új busz megvásárlására nincs esély.
A főváros a kötöttpályás közösségi közlekedés fejlesztése mellett tette le a voksát, egyértelmű prioritást akarnak adni ennek a közúti fejlesztésével szemben - közölte az InfoRádió Aréna című műsorában a főpolgármester.
Tarlós István kiemelte: 120 milliárd forintos projekt készült villamos- és trolibuszfejlesztésre, és meggyőződése, hogy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség támogatja ezt. Emellett pozitív híreket kapott az 1-es villamos Lágymányosi hídon való átvezetésének támogatásáról, valamint a budai fonódóvillamos-projekt kapcsán a 17-es villamos pályáját is felújítják. Fel fog épülni a budai fonódóvillamos alsó ága is, ami lehetővé teszi, hogy Észak-Budáról délre átszállás nélkül el lehessen jutni - fejtette ki.
Ha lesz mód új buszok vásárlására, akkor erre is sor kerül, de 1100 új jármű megvételére nincs esély - mondta a főpolgármester.
Tarlós István szerint a közlekedés Budapesten olyan állapotban van, hogy a fejlődés gátjává vált. A BKV adósságállomány továbbra is komoly, akkora, hogy azt eltüntetni kormányzati segítséggel is nehéz - tette hozzá. A kormány nyártól átvállalja a cég közvetlen adósságállományát, ami legutóbb 77 milliárd volt, de folymatosan változik, ám a belső adósságállomány problémáját ez nem oldja meg, ami 800 milliárdot jelent - közölte.
A főpolgármester kiemelte: a személyszállítási törvény elfogadása után bizonyos jogosítványokat elvonnak a BKV-tól, és áttelepítik azokat a Budapesti Közlekedési Központba. Ez megváltoztatja a cég struktúráját, elválnak a megrendelői, a végrehajtói és az ellenőrző szerepek. Javítani fog a BKV lehetőségein a funkciók, a feladatok és a személyi állomány egy részének BKK-ba való átemelése - fejtette ki.
Nem lehet észlelni, hogy történt volna valami a közlekedési lámpák ésszerűbb összehangolása ügyében - mondta Tarlós István, aki szerint dolgoznak ezen, de lassú a munka, ezért éppen a múlt héten ordítozott valakivel. Hangsúlyozta: szeptemberig be kell fejezni a lámpák összehangolását, meg kell jelenniük a zöldhullámoknak, de a munkát lassítja, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak jóvá kell hagynia azt.
Tarlós István beszélt arról is, hogy készül a főváros megújulóenergia-hasznosítási koncepciója. Ezen a területen 2010 előtt nem történt semmi, a szakemberek elkezdtek dolgozni, és egy éven belül lehet az elméleti eredményeket várni - tette hozzá.