A diákok is hozzászóltak a közoktatási koncepcióhoz
A Magyar Nemzet az Országos Diákparlament 22 pontos ajánlására hivatkozva azt írja: a diákönkormányzatok által felhasználható tanítás nélküli munkanapok számának növelését és a dolgozatok kijavítási határidejének rögzítését kérik a diákok a kormánytól.
A diákok féltve őrzik kiváltságaikat, sőt, tovább szeretnék növelni őket - írja a Magyar Nemzet keddi száma az Országos Diákparlament 22 pontos ajánlására hivatkozva. Ebben azt kérik a diákok a kormánytól, hogy az új közoktatási törvényben maradjanak meg a jelenlegi diákönkormányzati jogosultságok, és azt javasolják, hogy a diákönkormányzat vezetőségének betöltése ne legyen tanulmányi eredményhez kötve. Azt is szeretnék elérni, hogy a diákönkormányzatok által felhasználható tanítás nélküli munkanapok száma a jelenlegi egyről kettőre emelkedjen.
A diákok nem támogatják az előrehozott érettségi vizsga megszüntetését sem. Az előre hozott érettségi lehetősége nem szerepel a közoktatási törvény koncepciójában, amit a diákok azért sérelmeznek, mert eddig lehetőségük volt arra, hogy egy-egy tárgyból már a 12. évfolyam elvégzése előtt levizsgázzanak. A lap információi szerint a fiatalok nagy arányban éltek ezzel a lehetőséggel, főleg idegen nyelvből és olyan tárgyakból, amelyeket az utolsó évben már nem tanultak.
A diákparlament a tanárokkal szemben is keményebben lépne fel, azt kérik, hogy a jövőben jogszabály rögzítse a dolgozatok kijavításának határidejét. Támogatják azt is, hogy a pegadógusképzésben jelenjen meg az iskolai fegyelmezés elmélete és gyakorlata. Azt szeretnék emellett, hogy a jövőben a pedagógusok munkáját ne csak külső szakemberek értékelhessék, hanem külső szempontrendszer alapján a diákok is. A tanulók kezdeményezik azt is, hogy az alkotmányt ismertessék meg minden gyerekkel az iskolában.