Mentős karambol: maradandó károsodása lehet az egyik sérültnek
Maradandó károsodása is lehet a keddi törökszentmiklósi mentőkarambolban megsérült betegnek, mert sztrókja után több óra is eltelt, mire el tudták látni - tudatta az RTL Híradó.
Sztrókos beteggel sietett a mentő kedden a szolnoki kórházba, amikor karambolozott. Egy kamiont akartak megelőzni, de összeütközött a szembe jövő teherautóval. Mindenki megsérült, ketten életveszélyesen, a sofőrt újra is kellett éleszteni, de ő már nincs életveszélyben. „Egyre javuló állapotáról tudok beszámolni, kiderült a vizsgálatok során, hogy nem a koponyasérülés volt a legsúlyosabb, hanem a tüdőzúzódása, jelenleg az intenzív osztályon fekszik. Aludt, most már felébredt” – mondta Szentgyörgyi János, a Kenézy Gyula Kórház sajtószóvivője.
A két mentőápolót és a sztrókos beteget a szolnoki kórházban ápolják. Ketten továbbra is intenzíven vannak. Egyikük vélhetően az a sztrókos beteg, aki már eleve súlyos állapotban volt, ezért sietett a mentő, hogy őt minél hamarabb kórházba tudják juttatni. Sztrók után ugyanis minden perc számít, minél hamarabb jut a beteg a kórházba, annál nagyobb az esélye, hogy rendbe jöjjön. A baleset miatt azonban több óra is eltelt, mire ellátást kapott. Az RTL Híradó által megkérdezett orvos szerint ilyenkor egy óra késlekedés is végzetes lehet. „Egy agyvérzésnél belehalhat a beteg, egy vérhiányos szélütésnél ez az egy óra pontosan ahhoz elég, hogy akkora agyterület pusztulhat el, ami lehetetlenné teszi, hogy később egészséges emberré váljon” – mondta Dr. Tóth Katalin, a Szent Imre Kórház Neurológiai Osztályának osztályvezetője.
Hogy pontosan milyen állapotban van a beteg, arról a család kérésére a kórház nem ad felvilágosítást. Azt, hogy ki volt a hibás a balesetben, még vizsgálják. Az RTL úgy tudja, hogy a sofőr több mint 10 éve dolgozik a mentőknél, és eddig nem volt balesete. A mentőknél szigorú feltételeknek kell megfelelniük a sofőröknek, de arra nincs elég pénz, hogy a megkülönböztető jelzésű autóval rendszeresen tréningezzenek. „Persze olyan helyzetekre is, amikor a gyorsaság is szempont igyekszünk képezni őket, de arra sajnos nincs pénz, hogy mondjuk különleges tréningekre, csúszós pályatréningre évről-évre mindenkit beírathassunk” – mondta Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője. Az eddigi adatok szerint úgy tűnik, hogy a mentő csak a megkülönböztető fényjelzést használta, a szirénát nem.