Megszólalt a kisebbségi tulajdonos: nem kapott felszólítást a Pécsi Közlekedési Zrt.
A Pécsi Közlekedési Zrt. (PK) kisebbségi tulajdonosa, a Mecsekbusz Kft. jogi képviselője, Havelda Miklós szerint senki nem küldött fizetési felszólítást a PK-nak, így a vállalatot nem fenyegette a felszámolás közvetlen veszélye.
Szabó Iván, a város jogi képviselője kedden a baranyai megyeszékhelyen tartott sajtótájékoztatón azt mondta: a PK járműparkját birtokló PK Busrent Kft. még tavaly szeptemberben 1,8 milliárd forintos tartozásra hivatkozva fizetési felszólítást küldött a PK-nak, melyre a cég nem reagált. (Erről szóló, s az előzményeket összefoglaló korábbi hírünket olvassa el itt!)
Havelda Miklós, a Mecsekbusz Kft. jogi képviselője a sajtótájékoztató kapcsán az MTI-nek elmondta: szó sincs arról, hogy a PK Busrent felszámolási eljárást indított, pedig megtehette volna. Nem fizetési felszólításról van szó, hanem egy törvény által előírt tájékoztató levélről - tette hozzá.
"A PK Zrt. nincs túl jó helyzetben, de leginkább a város hibájából, amely késedelmi kamatok nélkül egymilliárd forinttal tartozik a cégnek az elmúlt évek alatt elmaradt működési célú támogatások miatt” - hangsúlyozta. Az ügyvéd kitért rá: eddig minden helyzetet megoldottak, finanszírozták a működési költségeket, bért fizettek.
Arra a kérdésre, hogy miért béreltek a nehéz helyzetben lévő cég vezérigazgatójának luxusautót, azt válaszolta: Keczer László bruttó 300 ezer forint megbízási díjért vezette a céget, egyetlen plusz juttatása az autó volt. Mint mondta: ez nem tekinthető túlzott jövedelemnek, a korábbi cégvezetők ennek többszörösébe kerültek.
A Pannon Volán Zrt.-nek üzemanyag-vásárlás kapcsán felmerült 100 millió forintról Havelda Miklós azt mondta: egyáltalán nem fedezetlen és nem lejárt tartozásról van szó, ugyanis 10-15 nap az átfutási idő a MOL és a cég között.
A jogi képviselő megjegyezte: a város többször megnehezítette a Mecsekbusz működését, így például az elmúlt két évben nem emelhették a jegy- és bérletek árát, ezt viszont nem kompenzálta Pécs.