Pálinkás és Hoffmann a jó pedagógus életpályamodelljéről
A jó pedagógus életpályamodell biztonságot ad, kiszámítható és megteremti az anyagi és társadalmi megbecsüléssel együtt járó előmenetel lehetőségét - hangsúlyozta Pálinkás József, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke a témában szerdán rendezett fővárosi tanácskozáson.
Pálinkás József a pedagógus életpályamodell kritériumai közé sorolta a világos követelményrendszert és azt, hogy az előmenetelt releváns és mérhető teljesítményhez kössék. Pálinkás József előadásában hangsúlyozta: megfontolandónak tartja, hogy a pedagógus életpályamodell a közoktatási törvény része legyen, arról ne alkossanak külön törvényt.
Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár jó esélyt lát arra, hogy még ebben a kormányzati ciklusban, 2012-ben vagy 2013-ban elinduljon a pedagógus-életpályamodell. Hoffmann a témában a Magyar Tudományos Akadémián szerdán rendezett tanácskozásán azt mondta, egyöntetű kormányzati szándék van a modell bevezetésére. Mint mondta, a finanszírozásról szinte naponta tárgyal a szaktárca vezetőjével. Hoffmann Rózsa korábbi észrevételekre úgy reagált: nem fordulhat elő, hogy egy pályakezdő több fizetést kapjon, mint aki már tíz éve a pályán van