2010. december. 28. 07:20 MTI Utolsó frissítés: 2010. december. 28. 07:19 Itthon

Újabb hivatallal ellenőrzik a hivatalokat

Nemzeti Államigazgatási Központ (NÁK) néven központi hivatal alakul, amely egyebek mellett a fővárosi és a megyei kormányhivatalok integrált ügyfélszolgálatának működését ellenőrzi.

A központ létrehozásáról szóló - január elsején hatályba lépő - kormányrendelet a Magyar Közlöny legutóbbi számában jelent meg. E szerint a közigazgatási és igazságügyi miniszter irányítása alatt álló intézmény tesz javaslatot a költségvetési keretszámok fővárosi és megyei kormányhivatalonkénti elosztására, szervezi a kormányhivatalok szakmai alapfeladatainak ellátásához szükséges pénzügyi és anyagi feltételek biztosítását, valamint a büdzsé végrehajtásával összefüggésben figyelemmel kíséri a kormányhivatalok tevékenységét.

A NÁK feladata a kormányhivatalok teendőinek ellátásához szükséges jelentősebb összegű eszközök - központosított - beszerzése és azok elosztása. A központ közreműködik a kormányhivatalok által használt ingatlanokkal kapcsolatos vagyongazdálkodásban, az ingatlanok üzemeltetésében, a kormányhivatalok személyügyi politikájának kialakításában és a személyügyi döntések előkészítésében. Koordinálja a kormányhivatalok sajtóval kapcsolatos tevékenységét, peres ügyeik elintézését, illetve ellenőrzi a kormányhivatalok integrált ügyfélszolgálatának működését. A NÁK vezetőjét a közigazgatási és igazságügyi miniszter nevezi ki.

Az Országgyűlés november közepén fogadta el a kormányhivatalok kialakításáról szóló törvényjavaslatot. A fővárosi és a megyei kormányhivatalokba tizennégy területi államigazgatási szerv integrálódik; ügyfélszolgálati irodáik, az úgynevezett kormányablakok az ország 29 pontján működnek majd, a hivatalok működési költsége jövőre 124 milliárd forint lesz. A január elsején létrejövő fővárosi és 19 megyei kormányhivatal vezetőit, a kormánymegbízottakat Orbán Viktor miniszterelnök múlt csütörtökön nevezte ki.

Hirdetés