2010. december. 08. 11:11 Utolsó frissítés: 2010. december. 08. 11:07 Itthon

PISA: nagy sikerről beszélünk, de most vittük át először a lécet

Nemzetközi átlagnak megfelelő eredményt értek el a magyar középiskolások a 2009-es PISA-felmérésen: szövegértésből javítottak, a matematikai és természettudományi teszten azonban ugyanúgy teljesítettek, mint 2006-ban. Bár az oktatási államtitkár átlagon felüli eredményről beszél, a tizenöt éves magyar tanulók 17 százaléka még mindig funkcionális analfabéta.

Tizenkét pontot javítottak szövegértési teljesítményükön a tizenöt éves magyar diákok (a 2006-os 482 pontot figyelembe véve): 2009-ben átlagosan 494 pontot szereztek a PISA-felmérés olvasási készségeket vizsgáló tesztjén. Ezzel az eredménnyel a felmérésben részt vevő hatvanöt ország közül a 13-22. helyet szerezték meg, a szomszédos országok tanulói mellett a spanyol, a görög és az olasz középiskolásokat is megelőzték, így egy súlycsoportba kerültek  Portugáliával, Dániával és Nagy-Britanniával. Úgy tűnik, hogy sikerült megtörni a tíz éve tartó stagnálást.

2000 és 2006 között a magyar tanulók szövegértési teljesítménye változatlan volt, tavaly azonban – bár az oktatási államtitkár kedden átlag feletti teljesítményről beszélt – végre Magyarország is elérte az OECD országainak átlagteljesítményét. Míg 2006-ban húsz százalék felett volt a funkcionális analfabéták száma, 2009-ben a tizenöt éveseknek „csupán” 17,6 százaléka nem értette, hogy mit olvas. A felmérés részleteiről az Eduline oktatási portálon olvashat.

Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.