Mit csináljunk, ha nem tetszik a karácsonyi ajándék?
Egyre több kereskedőnél van lehetőség arra, hogy a karácsonykor megvásárolt, ám később feleslegesnek bizonyult termékeket kicseréltesse a vásárló - áll a Fogyasztóvédők Országos Egyesületének közleményében.
Ez azonban csak akkor lehetséges, ha a terméket nem használták és hibátlan, illetve ha a hibát csak a karácsony után, használatbavételkor vették észre. A hibátlan termékek cseréje egyébként nem kötelező.
A FOE javasolja, hogy ezt a többlet vállalást, illetve annak pontos tartalmát a kereskedők a későbbi viták elkerülése végett egyértelműen jelezzék. Alkalmas erre a FOE szerint, ha a blokk hátuljára ráírják, hogy meddig lehet kicserélni a terméket. A FOE arra hívja fel a vásárlók figyelmét, hogy az ajándéknak szánt termék esetében tájékozódjanak arról, hogy az eladó csak az ünnepi alkalomra való tekintettel vállalja-e a kicserélését, akkor is, ha az hibátlan.
A Fogyasztóvédők Országos Egyesülete emlékeztet arra, hogy minden kereskedőnek ki kell cserélnie a hibás árut akkor, ha a vásárláskor a vevő nem tudott a hibáról. Ez az akciós termékekre is vonatkozik. Cserét a vásárlást követően három munkanapon belül a vásárlás helyén lehet kérni. Nem kötelező azonban a hibátlan áruk kicserélése. Ilyenkor csak a kereskedő jóindulatán múlik, hogy a bizonylattal együtt visszahozott ajándékot kicseréli-e másikra vagy esetleg levásárolhatják az árát az üzletben - áll a FOE közleményében.