2010. október. 19. 17:12 MTI Utolsó frissítés: 2010. október. 19. 16:54 Itthon

Szerkezetkész az M43-as autópálya Tisza-hídja

Hordógurítással ünnepelték meg kedden, hogy szerkezetkész az M43-as autópálya Móra Ferencről elnevezett Tisza-hídja, a mintegy 660 méter hosszú, 30 méter széles átkelőt 2011 első felétől használhatják majd az autósok.

Orosz Károly, a Hídépítő Zrt. híd- és mélyépítési igazgatója az ünnepségen elmondta, a kivitelezést hátráltatta a Tisza hosszan tartó magas vízállása és az építés időszaka alatt lehullott jelentős mennyiségű csapadék.

A júniusban hivatalosan is Móra Ferencről elnevezett híd esetében alkalmazott függesztett-feszített technológia - amely nem csupán hazánkban, de egész Európában egyedülálló - egészen különleges tervezési és kivitelezési munkát igényelt - közölte a szakember.

Mátyássy László, a tervezési munkákat végző Pont-terv Zrt. vezérigazgatója elmondta, az autópálya elhelyezkedése tette szükségessé, hogy a szerkezet egy nyílással hidalja át a Tisza teljes 180 méteres szélességét. A különleges híd egy hasonló vasbeton-szerkezetű hídnál lényegesen könnyebb, ferde kábelezésének tartóoszlopai pedig csupán hat méterre emelkednek ki a pálya szintjéből.

Botka László (MSZP) szegedi polgármester közölte, a híd elkészültével a Tisza-parti város lakóinak több évtizedes álma válik valóra. Nem véletlen, hogy a híd nevéről rendezett szavazáson Móra Ferenc, a város legendás írója és szeretett múzeumigazgatója kapta a legtöbb voksot. Az új északi Tisza-híd az M43-as autópályával végleg kivezeti Szegedről a városon átdübörgő tranzitforgalmat - hangsúlyozta a politikus.

Azzal hogy hat esztendő alatt két autópálya elkészül - előbb az M5-ös a szerb határig, majd az M43-as Makóig -, Szeged az egész régió legjobb és legteljesebb közlekedési infrastruktúrával ellátott városává válik - hangsúlyozta Botka László.

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2025. január. 06. 09:30

MVM-terjeszkedés Romániában: a helyiek szerint Orbán most tolja be az országba Putyin trójai falovát

A magyar állami energiacég kivásárolja a német E.On-t Románia második legnagyobb gázcégéből. A helyi félelmek szerint, ha az üzlet lezárul, az MVM orosz gázzal fogja ellátni az ország háztartásainak csaknem felét, és ezzel nagyban erősödik Moszkva befolyása Bukarestben. A tranzakció 2025 első felében zárulhat, de még elkaszálhatják. Ennek az esélyét erősítheti az a sürgősségi rendelet, mellyel a román kormány megakadályozhatja a stratégiai fontosságú vállalatok “ellenséges” átvételét.