Iszapkatasztrófa: az APEH kihelyezett ügyfélszolgálattal segít
Átérezve a katasztrófával sújtott területek lakóinak nehézségeit, az APEH Devecserben ideiglenesen kihelyezett ügyfélszolgálatot létesít a katasztrófában érintett települések – Kolontár, Devecser, Somlóvásárhely – adózói részére – közölte az adóhivatal.
A kihelyezett ügyfélszolgálaton adókártyát lehet igényelni, az ezzel kapcsolatos költségmentesség iránti kérelmeket és az egyéb beadványokat fogadják, illetve a kérelmek, beadványok kitöltésében, az adókötelezettség teljesítéséhez nyújtanak segítséget – áll az APEH közleményében.
A katasztrófa következtében előfordulhat, hogy az adózó nem tud határidőre eleget tenni adókötelezettségeinek. Ekkor lehetősége van igazolási kérelmet benyújtani, amellyel kimentheti a késedelmét. Ezzel kapcsolatosan szintén segítséget nyújtanak a kihelyezett ügyfélszolgálatokon.
Az igazolási kérelemmel az adózó olyan helyzetbe kerül, mintha a kötelezettségét határidőre teljesítette volna – tájékoztat az adóhatóság. Ebben az esetben a késedelmes teljesítés miatti szankció kiszabásától az adóhatóság eltekint.
Mivel Kolontár, Devecser, Somlóvásárhely településeken kihirdetett katasztrófahelyzet áll fenn, ezért a térségben a természeti körülmények által akadályoztatott ügyfél részéről nem szükséges részletes indoklás az igazolási kérelemben, elegendő a veszélyhelyzetre való hivatkozás. A katasztrófahelyzetre való tekintettel az adóhivatal a folyamatban lévő eljárások során a méltányosság elvét hangsúlyosan veszi figyelembe – tudatta a hivatal.
Az ügyfélszolgálat működtetésével kapcsolatban – helyszín, nyitvatartási időpontok – a Devecseri Polgármesteri Hivatal ad tájékoztatást.