2010. október. 06. 09:48 MTI Utolsó frissítés: 2010. október. 06. 11:08 Itthon

A MÁV-csoportnak 290 milliárdos adóssága van

A MÁV-csoport adóssága eléri a 290 milliárd forintot, amiből 100-110 milliárd kapcsolódik beruházáshoz, a maradék 180-190 milliárdot az államnak konszolidálnia kellene - jelentette ki Szarvas Ferenc elnök-vezérigazgató a Magyar Nemzet szerdai számában megjelent interjúban.

Ha a kormány nem avatkozna közbe, akkor az év végére a MÁV mérlege 60 milliárd forintot meghaladó veszteséget mutatna ki, aminek súlyos pénzügyi és működési következményei lennének - közölte a MÁV elnök-vezérigazgatója.

Szarvas Ferenc szerint az idei és a jövő évi nagyon feszes költségvetés miatt csak 2012-től indulhat a MÁV fokozatos adósságkonszolidációja, évente 30-50 milliárdnyi adósságot vállalhatna át a büdzsé.

A MÁV első embere úgy gondolja, hogy rengeteg pénzt kellene fordítani a pontos, tiszta, kényelmes és biztonságos vasút megteremtésére és működtetésére. De ennek költségét ahhoz a többletkiadáshoz kellene mérni, amit az egyéni közlekedés okozta károk felszámolására költ az ország.

"Vagyis elsősorban nem vállalati szinten kell nyereségesnek lenni, hanem társadalmi szinten" - magyarázta Szarvas Ferenc.

Hirdetés
Címkék
Gazdaság Ballai Vince 2025. május. 02. 13:30

A klímaváltozás buszán ülünk, féktávolságon belül van a fal, mindenki előtt van gáz- és fékpedál – ön épp melyiket nyomja?

A címben kissé átdolgozva idézett metaforát Zlinszky János biológus, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem tanára hozta egy minapi beszélgetésen, amin Gelencsér András kémikussal és Ürge-Vorsatz Diána fizikussal beszélte át a klímaválság helyzetét. Szó esett a polikrízisről, a fogyasztás szent tehenéről, a zöld diktátorokról és a nemnövekedésről. Mit tehetnek a politikusok, a társadalom, az egyének és a kutatók? Sokféle kérdésre sokféle válasz jött a keresztény tanításból kiinduló biológustól, a borúlátó levegőkémikustól és az optimista fizikustól.