2010. július. 27. 11:10 hvg.hu Utolsó frissítés: 2010. július. 27. 11:26 Itthon

"Ahová vonat jár, a buszt nem támogatja majd az állam"

A vasúti közlekedésnek szavaz előnyt a kormány, ha valahová elfogadható színvonalon és gyakorisággal jár vonat, ott a buszközlekedést külön nem fogják támogatni - mondta a Hírszerzőnek adott interjúban Völner Pál közlekedési és energetikai államtitkár.

Völner szerint nem jó, hogy az állam által támogatott közlekedési formák versengenek egymással. „A vasúti közlekedés elsőbbsége a cél, de ott, ahol a MÁV nem képes megfelelő szintű szolgáltatást biztosítani, sokat késnek a vonatok, nem fogjuk ezt erőltetni” - mondta.

Az államtitkár szerint a MÁV-nál van megtakarítási lehetőség. „A MÁV hatalmas ingatlanvagyonnal rendelkezik például. Meg kell nézni, hogy ezeket hogyan lehet esetleg önkormányzati, vállalkozói tulajdonba, hosszú távú bérletbe adni, közösen működtetni. Raktárakat vagy akár vasútállomásokat is például.”

Völner elmondta, hogy a BKV adósságrendezéséből az állam nem tud kimaradni, de az is „tarthatatlan, hogy a buszközlekedésre fordított 35 milliárd forintból 32-t a BKV kap, a maradékon osztozik az összes többi magyarországi városi közlekedési cég”. Ezen az arányon változtatni kell - közölte.

A teljes interjút a Hírszerzőn olvashatja el!

Hirdetés
Gazdaság Ballai Vince 2025. május. 02. 13:30

A klímaváltozás buszán ülünk, féktávolságon belül van a fal, mindenki előtt van gáz- és fékpedál – ön épp melyiket nyomja?

A címben kissé átdolgozva idézett metaforát Zlinszky János biológus, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem tanára hozta egy minapi beszélgetésen, amin Gelencsér András kémikussal és Ürge-Vorsatz Diána fizikussal beszélte át a klímaválság helyzetét. Szó esett a polikrízisről, a fogyasztás szent tehenéről, a zöld diktátorokról és a nemnövekedésről. Mit tehetnek a politikusok, a társadalom, az egyének és a kutatók? Sokféle kérdésre sokféle válasz jött a keresztény tanításból kiinduló biológustól, a borúlátó levegőkémikustól és az optimista fizikustól.