Hoffmann Rózsa: vissza kell állítani a magyar iskolák rangját
A formálódó oktatási rendszer célja, hogy visszaállítsa a magyar iskolák rangját a nagyvilágban, és tovább vigye az egykoron erős és tekintélyes hazai oktatás értékeit és eredményeit - mondta Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár csütörtökön a kibővített gávavencsellői Rakovszky Sámuel Általános és Művészeti Iskola átadási ünnepségét megelőző sajtótájékoztatón.
Az államtitkár szerint szakítani kell azokkal a sokszor "idegenből" átvett koncepciókkal, amelyeket a magyar oktatási rendszer nem tudott befogadni. Mint mondta, az a jó iskolarendszer, amely a gyerekek utáni legfontosabb szereplőkre, a pedagógusokra támaszkodik. Hoffmann Rózsa kifejtette: a rendszert nem felforgatni, hanem az erősségeit továbbépíteni akarják, illetve megszüntetni azokat a problémákat, amelyek a pedagógusok ellenállásába ütköztek.
Az "új időszámításban" a rend, a munka, a család, a biztonság és az egészség fő tartópillér - mondta az államtitkár. Az oktatási rendszernek ezeket az értékeket szükséges újból meggyökereztetni az iskolában, vissza kell állítani a rendet, és egyértelműsíteni, hogy a tanító irányítja a folyamatokat, a gyerekeket partnerként kezelve és tisztelve - összegezte Hoffmann Rózsa.
A tájékoztatón az államtitkár elmondta: a fenti elveket a kormány egy új közoktatási és felsőoktatási törvénnyel, nemzeti alaptantervvel és megújult érettségi rendszerrel kívánja formába önteni. Ennek előkészítő munkája jelenleg is zajlik, s az elképzeléseket nagyjából egy hónap múlva fogják nyilvánosságra hozni. Az oktatási államtitkár ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a munkát a szélesebb szakmai csoportokkal, pedagógusokkal közösen kezdték el, s velük folyamatosan egyeztetve lehetőséget teremtenek a felmerülő javaslatok megvitatására is.
Az ilyen módon előkészített jövőbeni intézkedések így magukban hordozzák a szélesebb pedagógustársadalom egyetértését - jelentette ki a szakpolitikus. Karakó László, Gávavencsellő fideszes polgármestere a helyi általános iskola bővítésével kapcsolatban elmondta: az intézmény mintegy 250 millió forintos EU-forrásnak köszönhetően négy új tanteremmel gazdagodott. A húszéves iskolaépületben tavaly kezdődött a rekonstrukció, amelynek nyomán összesen négyszáz helyi és balsai gyermek tanulási körülményei javultak.