2010. szeptember. 15. 17:24 MTI Utolsó frissítés: 2010. szeptember. 15. 17:30 Itthon

Pécs üzemelteti ezentúl a városi tömegközlekedést

A pécsi tömegközlekedését biztosító társaság kisebbségi, menedzsmentjogokat gyakorló tulajdonosa szerdán felmondta a városi vagyonkezelővel kötött szindikátusi szerződést, miután Páva Zsolt polgármester egy lapinterjúban kilátásba helyezte, hogy szerződést bonthat a város a céggel.

"A buszok járni fognak. A Mecsekbusz Kft. rendkívüli és azonnali felmondása a szindikátusi szerződésre vonatkozik, a közszolgáltatási szerződés továbbra is érvényben van" - hangsúlyozta Páva Zsolt polgármester szerdán Pécsett azon a sajtótájékoztatón, amelynek témája eredetileg a vagyonkezelő Pécs Holding Zrt. elmúlt egy évi tevékenysége lett volna. A fideszes politikus elmondta: a tömegközlekedés kérdéseivel csütörtöktől polgármesteri biztos is foglalkozik. A megoldás valószínűleg egy önkormányzati vállalat alapítása lesz, ennek előkészítésén jogi és közlekedési szakemberek dolgoznak.

A polgármester konkrét lépésekről nem beszélt, amit azzal indokolt, hogy az ügy nagyon bonyolult, rengeteg anyagi természetű vita van a felek között az üzemanyag-felhasználásra, és egyebek mellett a buszok karbantartására vonatkozóan is, amelyeket a kölcsönös elszámolás keretében kívánnak rendezni. "Azon leszünk, hogy egy korszerű közösségi közlekedést biztosítsunk Pécsen" - fogalmazott. 

Páva Zsolt kitért arra: a Mecsekbusz Kft. "az együttműködés ellehetetlenülésére, hiányára, a bizalmi légkör megbomlására" hivatkozva bontott szerződést a vagyonkezelővel. A politikus szerint a felmondás egyfajta válasz lehetett az Új Dunántúli Naplóban megjelent nyilatkozatára. Jelezte ugyanis, hogy a céggel kötött szerződés felbontását sem tartja kizártnak a város részéről, ha szerdáig nem oszlatják el az önkormányzatnak az új buszok beszerzésével kapcsolatos kételyeit. 

A Mecsekbusz Kft. azt vállalta, hogy új járművek vásárlásával a buszok átlagéletkorát a következő években tíz év alá csökkenti, az első buszok pedig már idén megjelennek Pécs utcáin. A Mecsekbusz Kft. két évvel ezelőtt lett a helyi járatú autóbuszközlekedést fenntartó önkormányzati társaság, a Pécsi Közlekedési (PK) Zrt. kisebbségi tulajdonosa, majd a vállalat irányítását biztosító menedzsmentjogok birtokosa is. 

A PK Zrt. néhány hónap múlva a vagyonkezelő és a városi közgyűlés megkerülésével 2,2 milliárd forint plusz áfáért  eladta mintegy 150 buszból álló járműparkját a PK Zrt. és az LL Bus Kft. által létrehozott PK Busrent Kft.-nek, amellyel megállapodott, hogy a járművek darabját havi 1,2 millió forintért visszabérli, és 10 évre egy összegben 2 milliárd forint plusz áfa rendelkezésre állási díjat is fizet. 

Páva Zsolt büntetőfeljelentést tett az ügyben, a rendőrség pedig a közelmúltban lezárta a nyomozást és hűtlen kezelés miatt vádemelést javasolt az ügyészségnek Keczer László, a PK Zrt. vezérigazgatója ellen. Az egy évig tartó nyomozás során - szakértők bevonásával - megállapították, hogy a buszok ugyan valós áron cseréltek gazdát, viszont az új tulajdonossal kötött bérleti szerződés már 1,2 milliárd forint vagyoni hátrányt okozott Pécsnek, s ezért a cégvezető okolható. 

Nagy Csaba fideszes alpolgármester a rendőrségi eljárás eredményére reagálva a napokban azt mondta: kezdeményezik Keczer László megbízatásának visszavonását, a város emellett elvárja az ügylet miatt keletkezett 1,2 milliárd forintos vagyoni hátrány rendezését is. A politikus felvetette, hogy a város akár a legkeményebb lépésekre is elszánja magát, ha a befektető nem teljesíti szerződési kötelezettségeit, amelyek között szerepel a helyi járatú autóbuszpark cseréje, illetve, ha bizonyossá válik, hogy Pécset vagyoni hátrány érte, és azt nem kompenzálják.

Hirdetés
Itthon Iványi Blanka 2024. november. 29. 10:27

A magyarokat még mindig az alacsony fizetések aggasztják, nem az LMBTQ – elkészült Magyarország 2024-es problématérképe

A kormánypárti szavazókat a megélhetési gondok, a Tisza Párt táborát a korrupció aggasztja a legjobban az ország gondjai közül. Az akkumulátor gyárakat már égetőbb problémának látják a magyarok, mint az orosz befolyást vagy az LMBTQ ügyeket. A Policy Solutions felméréséből kiderül, mi aggasztotta leginkább a magyarokat 2024 őszén.