2010. augusztus. 26. 15:59
HVG
Utolsó frissítés: 2010. augusztus. 26. 16:02
Itthon
Bevásárlókártyák politikai marketingeszközként
Egyre több településen vezetik be a kedvezményeket adó bevásárlókártyákat, nemegyszer hangzatos politikai marketinggel körítve – derül ki a friss HVG összeállításából.
A kaposváriak még az átkoktól is diszkont áron szabadulhatnak meg. Az állandó lakosokat kedvezményekre feljogosító Kaposvár Kártya ugyanis – további 66 helyszín mellett – a Jövő Tükre Jósda Stúdióban és Masszázs Szalonban is felhasználható, amely fennen hirdeti, hogy felmutatójának 10 százalék engedményt nyújt „jóslásra, átok levételére és további hatféle szolgáltatásra”. A vonzó ajánlat ellenére évente legfeljebb néhány olyan vendége van a szalonnak, aki használja a csippel felokosított plasztiklapot. A jövő fürkészése közben sokszor olyan extázisban vannak, magyarázza Mészáros Mária ügyvezető, hogy elfeledkeznek az ilyen apróságokról.
A somogyi megyeszékhely 2005-ben az elsők között vezetett be városkártyát Magyarországon. Azóta tucatnál is több település követte a példáját: Miskolcon egy éve működik bevásárlókártya, a pécsi önkormányzat idén július közepén indította útjára saját plasztiklapját, Szegeden szeptember 1-jén startol a kedvezményrendszer, és a nyári szünet előtti utolsó ülésen Nyíregyházán is döntöttek az előkészítéséről. A helyi politikusok mindenütt igyekeznek, hogy még az őszi önkormányzati választások előtt kampányolhassanak a lokálpatriótának kikiáltott kártyákkal. Kaposvárott szeptembertől 10 százalékkal olcsóbb lesz a buszközlekedés, 15 százalékkal a parkolás a kártyabirtokosok számára, Miskolcon pedig mintegy félszázzal bővül az elfogadóhelyek száma.
A teljes cikk a HVG Gazdaság rovatában olvasható.