Metrókocsik: fellebbezett az Alstom a típusengedélyért
Fellebbezett az Alstom Transport a budapesti 2-es metróvonalra gyártott Metropolis metrószerelvények típusengedélyéért.
Mint arról a hvg.hu is beszámolt, a Nemzeti Közlekedési Hatóság 2010. július 30-án határozatban utasította el a gyártó engedélykérelmét, döntően a járművek fékrendszerével kapcsolatos kifogások miatt - olvasható a cég közleményében. A fellebbezési eljárást az Alstrom augusztus 10-én, kedden indította el. A közleményben kiemelték: az Alstom Transport kötöttpályás járművein található fékrendszer megfelel a legszigorúbb nemzetközi és európai uniós előírásoknak, a magyar országos vasúti szabályzat előírásainak azonban nem.
Az Alstom Transport álláspontja szerint nem áll fenn olyan körülmény, ami miatt a BKV felmondhatná a szállítási szerződést - utaltak a közleményben a BKV korábbi bejelentésére, amely szerint a BKV vizsgálja a szerződés felmondásának lehetőségeit, valamint annak jogi és pénzügyi következményeit.
Korábban Demszky Gábor főpolgármester újságírókkal azt közölte: az Alstom rossz úton járt akkor, amikor nem vette komolyan azt, hogy vagy derogációt - mentességet - kér a magyar szabványok alól, vagy a magyar szabványoknak megfelelően gyártja le a metrószerelvények fékrendszerét. Demszky Gábor elmondta azt is, hogy a szerződés értelmében hat hónapig kötelező együttműködnie a BKV-nak és az Alstomnak abban, hogy az Alstom megszerezze a 2-es metró szerelvényeihez a hatósági engedélyt.