Napi merítés hvg.hu 2010. június. 28. 15:34

A BKV-s Alstom-ügy összefoglalója

Nem telik el úgy hét, hogy ne lenne a hírek középpontjában a BKV nevével összeforrt Alstom-ügy. A BKV figyelő blog legutóbbi bejegyzésében ezt az esetet foglalta össze.

A városvezetés 5 éve új metrókocsik beszerzéséről döntött. A tenderezési eljárást követően nyolc cég közül az Alstom Transport nyerte el a jogot, hogy Budapest 2-es, illetve az épülő 4-es metróvonalára metrókocsikat gyártson. Az Alstom és a BKV Zrt. 2006. május 30-án írták alá azt a szerződést, amelyben megállapodtak, hogy a gyártó összesen 170 metrókocsit szállít Budapestre, a beszerzési árat pedig 65 milliárd forintban jelölték meg. Az első gondok 2008-ban jelentkeztek, ugyanis a megrendelt metrókocsik nem kezdhették meg a működésüket, hiszen a Nemzeti Közlekedési Hatóság előzetes típusengedélyére volt szükség. 2009-ben érkezett meg az első prototípus szerelvény Budapestre. Az akkori ígéretek szerint 2009 tavaszán zajlott volna a teszt, az utazóközönség pedig 2009 nyarától-őszétől használhatta volna az új szerelvényeket - olvasható a BKV figyelő blogon. Milyen problémák merültek fel a tesztelés során? Mik voltak hibák és hiányosságok? Az Alstom-ügy teljes összefoglalóját elolvashatja a BKV figyelő blogon.

Minden, amit tudni érdemes Trump vámháborújáról
hvg360 Serdült Viktória 2025. április. 08. 06:30

Itt vannak az igazságügyi tárca tervei: megfizettetnék a bíróságokkal az egynapos határidő-túllépést is

„Bosszú a tüntetésekért” – kommentálta egy bíró a HVG által megszerzett törvénymódosítás-tervezetet, amelynek szövegén az igazságügyi tárca elméletben még változtathat, de jelenlegi formájában nem ígér sok jót. A bíróságoknak alig több mint egy hétvégét hagytak, hogy véleményezzék az őket érintő jogszabály-módosítások maratoni terveit.