Nem telik el úgy hét, hogy ne lenne a hírek középpontjában a BKV nevével összeforrt Alstom-ügy. A BKV figyelő blog legutóbbi bejegyzésében ezt az esetet foglalta össze.
A városvezetés 5 éve új metrókocsik beszerzéséről döntött. A tenderezési eljárást követően nyolc cég közül az Alstom Transport nyerte el a jogot, hogy Budapest 2-es, illetve az épülő 4-es metróvonalára metrókocsikat gyártson. Az Alstom és a BKV Zrt. 2006. május 30-án írták alá azt a szerződést, amelyben megállapodtak, hogy a gyártó összesen 170 metrókocsit szállít Budapestre, a beszerzési árat pedig 65 milliárd forintban jelölték meg. Az első gondok 2008-ban jelentkeztek, ugyanis a megrendelt metrókocsik nem kezdhették meg a működésüket, hiszen a Nemzeti Közlekedési Hatóság előzetes típusengedélyére volt szükség. 2009-ben érkezett meg az első prototípus szerelvény Budapestre. Az akkori ígéretek szerint 2009 tavaszán zajlott volna a teszt, az utazóközönség pedig 2009 nyarától-őszétől használhatta volna az új szerelvényeket - olvasható a BKV figyelő blogon. Milyen problémák merültek fel a tesztelés során? Mik voltak hibák és hiányosságok? Az Alstom-ügy teljes összefoglalóját elolvashatja a BKV figyelő blogon.