Állítólag több állomáson is el vannak állítva a jegykezelők, és nem a valós időt pecsételik a jegyre – olvasható a BKV Figyelő blogon, mely szerint tavaly többen is panaszkodtak arra, hogy a metró bejáratánál lévő jegykezelők egy órát késnek. A BKV szerint figyelnek erre, és idén még nem volt ilyen bejelentésük.
"Vasárnap utaztam a 2-es és a 3-as metróval a Blaha Lujza tér és a Lehet tér között. A Blahán jegyet vettem és érvényesítettem. A Deák Ferenc tér felé utazva vettem észre, hogy a jegyre az automata rossz időpontot pecsételt. 13:40 körül kezeltem a jegyet, amin 14:27 állt, tehát a jegyem a hátoldalán lévő 60 perc helyett csak 15-20 percig volt érvényes" - olvasható a blogon.
A hvg.hu megkereste a BKV-t az ügyben, ahol közölték: 2005 és 2009 között húsz ilyen bejelentést kaptak, de idén még egyet sem. Szerintük az ilyen esetek például szoftveres meghibásodás miatt fordulhatnak elő. „A készülékek ellenőrzését végző kollégáink az elmúlt időszakban igazolhatóan nem találkoztak ilyen meghibásodással” – tették hozzá. Közölték: a jegykezelő készülékek működését naponta két alkalommal a forgalmi személyzet, hetente egy alkalommal a javító-karbantartó személyzet, valamint naponta véletlenszerűen a jegyellenőrök ellenőrzik. Amennyiben bármelyikük hibát észlel vagy valamely utas jelez meghibásodást, "természetesen a javításra, a vonatkozó utasításokban meghatározott módon soron kívül, a hiba észlelése utáni egy órán belül sor kerül” – írták válaszukban.
A BKV Figyelő blog olvasói levelekre alapuló, további észleléseket is tartalmazó bejegyzését itt találja meg.