A fővárosnak nincs vészforgatókönyve az Alstom-ügyben
Egyelőre nincs vészforgatókönyve a fővárosnak arra az esetre, ha fel kellene bontani a 2-es – majd az épülő 4-es – vonalra szánt új metrókocsikról szóló szerződését az Alstom céggel, amiért a jármű prototípusa nem kapta meg a végleges szakhatósági engedélyt – írja csütörtöki számában a Népszava.
A jelek szerint az önkormányzat lavírozta magát ebbe a kínos helyzetbe azzal, hogy négy éve előnytelen szerződést kötött a francia gyártóval, majd a sorozatos késlekedések hatására idén július végéig szóló ultimátumába belefoglalta a szerződésbontást – írja a lap, amely megállapítja, hogy utóbbi több tízmilliárdos veszteséggel járhat, és kihathat a 4-es metróra is.
A lapnak Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes elmondta: az önkormányzat olyan megoldást keres, amellyel nem kerül veszélybe a 4-es metró uniós támogatása, a fővárost anyagi kár nem éri, illetve a következő városvezetést sem kötelezi vállalhatatlan kifizetésekre. Ezek alapján úgy tűnik, nem szabad felbontani a szerződést – írja a lap.