2010. február. 12. 10:37 MTI Utolsó frissítés: 2010. február. 12. 12:52 Itthon

Megközelíthetetlen a Zsámbéki-medence több települése

Keresztbe fordult, illetve egymásba csúszott teherautók és kamionok miatt egyelőre megközelíthetetlen a Tinnye-Perbál-Tök-Zsámbék közötti útszakasz – közölte péntek délelőtt a Magyar Közút Zrt. szentendrei üzemmérnökségének vezetője. A térségben jelenleg is intenzíven havazik.

Horváth Frigyes elmondta, hogy Tök és Zsámbék között, illetve Tinnyén két-két kamion, Perbálon egy kamion és egy teherautó fordult keresztbe, illetve csúszott egymásba oly módon, hogy mindkét irányból teljes zárat képzett a keskeny, kanyargós, emelkedőkben bővelkedő útszakaszon. Az üzemmérnökség vezetője hozzátette: épphogy elkészültek a korábbi hóátfúvások nyomán alig járható környékbeli utak „kiszabadításával”, most, az elakadt nehézgépjárművek miatt a Piliscsabáról indított hókotrók egyelőre meg sem tudják közelíteni a kritikus, jéggel és hóval borított szakaszokat, így várakozásra kényszerülnek. 

Horváth Frigyes megjegyezte, nem is érti, hogyan kerülhettek a közel 40 tonnás kamionok a szűk utakra, hiszen a 10-es útra, illetve az említett településekre a 12,5 tonnát meghaladó súlyú járművek behajtása tilos, erre táblák is figyelmeztetik a sofőröket. Fokozza a csúszásveszélyt, hogy a kamionvezetők többsége nyári, illetve kopott gumikkal közlekedik – fűzte hozzá. Az üzemmérnökség vezetője szerint Zsámbékot egyelőre az M1-es autópálya, illetve Páty felől, míg Perbált és Tököt Budajenő felől lehet megközelíteni. A forgalmi akadályok eltávolításához a tűzoltók segítségét kérték – közölte Horváth Frigyes.

 

Hirdetés
hvg360 Dobszay János 2025. április. 17. 19:30

Új biciklis forradalom Magyarországon: az e-bringák megnyitották az utat az idősebbek előtt

Sorra dőltek meg az elmúlt években a biciklis rekordok Magyarországon: egyre többen és egyre többet kerekeznek, legyen szó munkába járásról vagy szabadidős programról. Az elektromos bringák terjedésével már az életkor sem (akkora) akadály, ami a kerékpárhasználók korösszetételén is meglátszik. Budapesten egyszerre van „autósüldözés” és elégtelen infrastruktúra, közben az a cél, hogy a következő öt évben robbanásszerűen növekedjen a biciklivel járók aránya.