2009. december. 19. 11:16 hvg.hu Utolsó frissítés: 2009. december. 19. 10:58 Itthon

Éjjel is járatja buszait a BKV, hogy el tudjanak reggel indulni

Egész éjjel járatja parkoló autóbuszait a BKV, hogy a dermesztő hajnali üzemkezdéskor a járatok el tudjanak indulni - értesült a HavariaPress.

Csütörtökön reggel a BKV csaknem minden harmadik autóbusza „megadta magát" a hidegben. Az autóbuszok légrendszere fagyott el, s emiatt már el sem tudtak indulni a garázsból, vagy menet közben, az első körben robbantak le.

A BKV a további problémák elkerülésére azt a megoldást választotta, hogy a parkoló buszokat egész éjjel alapjáraton járatják, hogy a légrendszer fagypont fölötti hőmérsékleten maradjon. A csöppet sem környezetkímélő, s meglehetősen üzemanyag pazarló megoldás egyébként nem újdonság, mint a hírügynökség megtudta. Kemény teleken rendszeresen élnek a BKV-nál ezzel a megoldással.

A BKV-nak átlagosan 17 éves a buszparkja, de a hideg okozta problémák nem csak az öreg – egyébként rendszeres karbantartás mellett Szibériában is derekasan helytálló – Ikaruszokat, hanem az újabb külföldi járműveket is érintik, bár korántsem olyan nagy számban. Érdekes azonban, hogy a BKV járatainak közel 10 százalékát üzemeltető alvállalkozók buszai kivétel nélkül el tudnak indulni a fagyos hajnalokon is. Az alvállalkozók ugyanis erősen érdekeltek abban, hogy a járatok elinduljanak, hiszen nem csak a bevételkiesést, de a kimaradás esetén a BKV-nak fizetendő büntetést is megsínylené költségvetésük. Az alvállalkozók ezért szigorú rendben, rendszeresen karbantartják a buszokat, hogy azok el tudjanak indulni hideg motorral és hideg légrendszerrel is.

Hirdetés
Címkék
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.