Demjánék újabb pontonhíd-ötlettel álltak elő
A WestEnd City Center munkatársai azt javasolják a Főpolgármesteri Hivatalnak: fontolja meg, hogy a Margit híd teljes lezárása helyett a Margitszigeten lévő sportpályához csatlakoztassanak Budáról egy "fél pontonhidat", és onnan vezessék a forgalmat a híd egyik felére, amíg a híd másik felén a felújítás zajlik - közölte a bevásárlóközpont szerdán az MTI-vel. A korábbi pontonhíd ötletet elvetette a városvezetés, mert jóformán minden ellene szólt.
A terv egyik kiötlője Walch Ottó, a WestEnd City Center marketing igazgatója az MTI-nek szerdán elmondta, Demján Sándor, a WestEnd City Centert is a portfóliójában tudó TriGránit Zrt. elnöke kérte fel őt és két munkatársát, hogy "találjanak ki valamit" a Margit híd lezárása miatt várható autóforgalom kezelésére. Walch Ottó barátjával, Bognár József mérnök-feltalálóval ült össze, és így született meg a tükörszimmetriás pontonhíd ötlete.
A Margit hidat augusztus 21-én zárják majd le az autósforgalom elől, és várhatóan egy éven át nem lehet majd autóval áthaladni a dunai átkelőn. A híd lezárásának idején nem áll le a villamosforgalom, és gyalogosan, valamint biciklivel is át lehet jutni rajta, de gépkocsival nem. Ennek kapcsán dobta fel korábban Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes, hogy a Margit híd felújítása alatt egy alkalmi átkelővel lehetne segíteni a főváros közlekedésén. A Főpolgármesteri Kabinet azonban július 20-án úgy döntött, nem lesz pontonhíd a Dunán, s ennek számtalan oka van: az ideiglenes híd fenntartása naponta 20 millió forintba kerülne, s az összeg még nem tartalmazza az eszközök karbantartásának és évszaki felkészítésének költségeit. Az elképzelt pontonhíd áteresztő képessége rendkívül kicsi, és nem lehet korlátozni a sűrű nemzetközi hajóforgalmat. További problémát jelentene, hogy a pontonhídra való fel- és lehajtást az alsó rakpartokról oldották volna meg, ahol így folyamatos dugók alakulnának ki. A honvédelmi minisztérium szerint azt a szempontot is figyelembe kell venni, hogy egy ilyen jellegű híd üzemeltetéséhez állandó, kiképzett személyzetre van szükség - amellyel kizárólag a Magyar Honvédség rendelkezik -, ami azt jelenti, hogy a váltásokkal együtt napi minimum 480 emberre van szükség a híd működtetéséhez.
Demján emberei gy gondolták
Walch Ottó és Bognár József elképzelésének lényege, hogy fél éven át a Margitszigeten lévő sportpályához kellene csatlakoztatni Budáról egy "fél pontonhidat", majd onnan kellene vezetni a forgalmat a pályától kétszáz méterre lévő híd egyik felére, amíg a híd másik felén a felújítás zajlik.
Mivel így a Margitsziget pesti oldala szabad maradna, a hajóforgalmat semmi sem zavarná - mondta el Walch Ottó, aki hozzátette: fél év múlva a pontonhidat a pesti oldalra kellene átszerelnie a honvédségnek, majd a már felújított hídrészre terelnék a forgalmat, hogy ezalatt már a sziget budai oldalára vezessék a hajóforgalmat.
Véleményük szerint a pontonhíd létesítése kevésbé okozna fennakadást az autóforgalomban, mint a Margit híd teljes lezárása, és lényegesen kevesebbe kerülne, mint a Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes által korábban javasolt "állandó", a két partot összekötő pontonhíd költsége. A korábbi elképzelés, a két partot összekötő pontonhíd a honvédelmi tárca tájékoztatása szerint hétmilliárd forintos telepítési és működési költséget igényelne, emellett hasonló nagyságrendű egyéb járulékos karbantartási költség merülne fel. Walch Ottó szerint az ő ötletük "tizedannyiba" kerülne.
A marketing igazgató elmondta azt is, tervüket eljuttatták Bojár Iván Andrásnak, a Főpolgármesteri Hivatal városarculati tanácsnokának is. Walch Ottó elmondása szerint Bojár Iván András ígéretet tett arra, hogy a tükörszimmátriás pontonhíd tervét bemutatja majd az illetékes fórumoknak.
A WestEnd a Margit híd felújításával összefüggésben azt is tudatta, hogy a Margit híd lezárásakor megnyitják a Nyugati tér mellett Budapest legnagyobb kapacitású P+R és P+B parkolóját, a Margit-templom mellett található fejlesztési területen. Itt a már meglévő helyekkel együtt mintegy 5 ezer autó parkolhat majd. A szabad, de P+R rendszerben működő területen egy buszjegy áráért vehető igénybe az egész napos szolgáltatás, de ha az autósok érvényesítik jegyüket, akkor ingyenesen parkolhatnak. A parkoló szeptemberben nyílik.