Mégsem lesz nyáron mesterséges dugó Budapesten
Nem lesz nyáron forgalomcsillapítási modellkísérlet Budapesten - ismertették a Főpolgármesteri Kabinet hétfői döntését az ülés résztvevői.
A civil szervezetek ötletét felkaroló Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) főpolgármester-helyettes egy hete jelentette ki, hogy július elejétől augusztus elejéig különböző korlátozásokkal akadályoznák meg az autók haladását a belváros felé. A kabinet azzal az elvvel egyetértett, hogy a belvárosban jelentősen csökkenteni kell a személygépkocsi-forgalmat. Ennek érdekében tervet készítenek buszsávok és kerékpárutak végleges kialakítására, és megvizsgálják a villamosközlekedés visszaállításának lehetőségét az Erzsébet hídra és a Kossuth Lajos utca-Rákóczi útra.
Ezt az elképzelést tartalmazza a fővárosi önkormányzat hatályos közlekedés-rendszerfejlesztési terve is - jegyezte meg Lakos Imre (SZDSZ) közlekedési tanácsnok. Hozzátette, ötlet szintjén felmerült az is, hogy a Kossuth Lajos utca alatt az Erzsébet hídtól az Astoriáig aluljárót építsenek a gyalogosok részére. Kitért arra is, hogy a műdugós modellkísérlet részben arra az időpontra esett volna, amikor a Nagykörúton hét helyen villamosvágány-felújítás lesz. A tervek szerint augusztus 1-19. között a Blaha Lujza tér és a Moszkva tér között várható vágányzár, a jövő nyáron pedig a Fehérvári út és a Blaha Lujza tér között lesz vágányjavítás.
Nyáry Krisztián, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatójának tájékoztatása szerint Ikvai-Szabó Imre a helyszínen kiosztott javaslatáról elmondta, hogy buszsávok, parkolóhelyek és sétáló utcák ideiglenes kialakítását célzó elképzelés azért nem valósul meg idén, mert politikai támogatás nélkül nem érdemes azt bevezetni.
Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes a múlt héten azt nyilatkozta, hogy jelenleg több hátrány, mint előny származna abból, ha végrehajtanák a nyári sávlezárásos modellkísérletet. A városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes alapvetően jó iránynak, támogatható célnak tartja a kollégája által felkarolt ötletet. Mivel azonban a szakterület felelőseként jelenleg nem tartja időszerűnek ezt az elképzelést, ezért nem is írta alá a főpolgármester-helyettes társa által jegyzett kabinet-előterjesztést.
Nyáry Krisztián közölte, a város-rehabilitációs forrásokat úgy kívánják átcsoportosítani, hogy jusson pénz a közlekedési tengely melletti lakóterületek fejlesztésére. Kifejtette, hogy az elmúlt két évben sok olyan programot indított el az önkormányzat, amellyel az autós közlekedés helyett a közösségi közlekedést helyezték előtérbe, illetve csökkentették a Budapesten keresztül vezető forgalmat. A Megyeri híd átadása után a behajtás szigorításával sikerült érzékelhetően visszaszorítani az átmenő forgalmat. Rövidesen kezdődik a Rákoskeresztúrt és az Örs vezér terét összekötő buszfolyosó kiépítése, valamint több ezer P+R parkoló kialakítása - jegyezte meg.