2008. július. 03. 14:13 MTI Utolsó frissítés: 2008. július. 03. 14:08 Itthon

Csúszik a 4-es metró építes Szent Gellért téri nehézségek miatt

Csúszik a 4-es metró beruházás, mert a Szent Gellért téri állomás nincs olyan műszaki állapotban, hogy a pajzsokat - az eredeti terveknek megfelelően- fogadhassa. A kivitelező Bamco konzorcium új eljárással gyorsította volna az állomás befejezését, de ezt a DBR Metró Projekt Igazgatóság elutasította, a kockázatra hivatkozva - közölte az igazgatóság.

A Duna alatti és melletti építkezés a beruházás legtöbb veszéllyel járó pontja. Itt nem lehet teljesen kizárni a váratlan eseményeket, az omlásveszélyt. Így a Bamco gyorsító javaslatát elvetették és tartják magukat az eredeti tervekhez - olvasható a projekt igazgatóság közleményében.

Mint írták, a beruházás késéséért a felelősség a kivitelezőt terheli. Felhívták a figyelmet arra: a kialakult helyzet nem jelenti, hogy kitolódik a teljes beruházás véghatárideje, hiszen mindeközben folyamatosan épül a metró, épül az összes állomás, gyártják a szerelvényeket és tart az állomások belső beépítésének előkészítése.

Jelenleg aktualizálják a projekt ütemtervét, ezzel várhatóan nyár végéig elkészülnek - áll a közleményben.

Hirdetés
hvg360 Serdült Viktória 2025. január. 07. 09:30

Laczó Adrienn, lemondott bíró: Dermesztő hatás nyomja rá a bélyegét az egész bírói szervezetre

„Az ember csak akkor veszi észre, hogy nem kapott levegőt, amikor felbukkan a víz alól” – mondja Laczó Adrienn volt bíró, aki januártól egy ügyvédi irodában dolgozik tovább. A Fővárosi Törvényszék Büntető Kollégiumának egykori tanácselnöke szerint a bírák közül egyre többen érzik, hogy olyan nyomás nehezedik rájuk, ami nem megengedhető. Hogyan nyilvánul meg ez a nyomás, és volt-e bármilyen hatása a bírák kiállásának? Miért volt szerinte mélyen sértő az új OBT-elnök nyilatkozata a „zavaró hangokról”? HVG-portré.