Nehezen tudják kirúgni a BKV-s paraméterkönyv atyját
Nem fogadta el Somodi László, a BKV Zrt. közlekedési vezérigazgató-helyettese a felmentése után neki felajánlott tanácsadói posztot - közölte Somodi László.
A cégvezető, aki jogilag még mindig a vezérigazgató-helyettesi posztot tölti be, elmondta, hogy a cég vezetősége - miután hétfőn felmentették - a Budapesti Közlekedési Szövetséggel, a régióval és az agglomerációs településekkel való kapcsolattartást ajánlotta fel számára, amely voltaképpen egy tanácsadói megbízatás, de ezt nem fogadta el. Ezután felmerült, hogy közös megegyezéssel távozna a cégtől, de ő ezt is visszautasította, így most "a felmondólevélre vár" - tette hozzá.
Somodi László jelezte: nem ért egyet azzal, hogy a járatritkításokat tartalmazó paraméterkönyv szakmai alkalmatlanságáért egyedül ő volna a felelős, "hiszen itt a menedzsment egésze állt ki bizonyos anyagok mellett, aki a BKV-nál dolgozik, az tudja, hogy minden esetben testületi döntésekkel alakultak ki a paraméterkönyv sarokszámai".
A legújabb járatritkítási tervezetről úgy nyilatkozott, hogy "az már a célegyenesben van", bár nem egy teljesen új anyagról, hanem a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési és környezetgazdálkodási bizottsága által visszadobott, 2,2 milliárd forint megtakarítást előirányzó változat továbbfejlesztéséről van szó, de az már most elmondható, hogy kevesebb teljesítménycsökkenést tartalmaz, mint elődje - jegyezte meg. "Én azt látom, hogy ez már szinte konszenzusos anyag tud lenni a szakszervezetek felé, de nyilván nincs mögötte akkora megtakarítás, mint a korábbiakban" - hangoztatta. Arra a kérdésre, hogy miért a paraméterkönyv újbóli beterjesztése előtt menesztették, azt válaszolta: "ezt nem tudom, lehet, hogy a főnököm visszamenőleg talált valami hibát az anyagban".
Somodi Lászlót, a BKV Zrt. közlekedési vezérigazgató-helyettesét és Bosnyák Gyula stratégiai igazgatót hétfőn mentették fel posztjáról azzal az indokkal, hogy a vezetésük alatt készített idei paraméterkönyv szakmailag alkalmatlan.
A paraméterkönyvet - többszöri módosításokat követően - szakmai indokok miatt sem a fővárosi kerületek képviselői, sem a BKV Zrt. felügyelő bizottsága, sem a Főpolgármesteri Hivatal Közlekedési Ügyosztálya, sem a Fővárosi Közgyűlés Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottsága, sem pedig fővárosi közlekedésben érintett civil szervezetek nem fogadták el.
A BKV Zrt. azt közölte kedden, hogy ideiglenesen az eddig a vállalat fejlesztési területén dolgozó Szalai Lászlót bízták meg a közlekedési vezérigazgató-helyettesi poszt betöltésével, a paraméterkönyvvel kapcsolatos teendők ellátását pedig Budai Lászlóra bízták, aki eddig is a közlekedési főosztályon tevékenykedett. A BKV szakszervezeteinek egyik fő követelése a járatritkítási tervezet visszavonása és egy új készítése az érdekképviseletek bevonásával.