2008. február. 25. 11:52 MTI Utolsó frissítés: 2008. február. 25. 12:08 Itthon

A VEKE kiadta a BKV-járatritkítás részleteit

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület kigyűjtötte és részletesen elemezte a BKV 2008. évi járatainak közlekedéséről szóló Paraméterkönyv-tervezet változásait a jelenlegi közlekedési rendhez képest - írja közleményében az egyesület.

"Mivel a BKV nem készített olyan, a változásokat részletesen bemutató anyagot, amiből akár az utasok, akár a döntéshozók érdemben tudnának tájékozódni, a VEKE feladatának érezte, hogy elkészítse ezt az elemzést, mely ezúttal nem az értékelésre, hanem a változtatások bemutatására törekszik" - áll az egyesület közleményében. A kerületenkénti bontásban is elkészült táblázatokat a VEKE honlapja tartalmazza. 

"A járatritkítások szinte kivétel nélkül minden vonalat érintenek, és ugyanúgy kihatnak a kötöttpályás vonalakra, ahogy a buszokra. Hétvégén még a metróvonalak is ritkulnának, nem beszélve a ritkuló, illetve leállításra kerülő villamosvonalakról. A buszoknál drasztikus a járatritkítás: az esténként jelenleg 10-15 percenként közlekedő járatok a város minden részében, szinte kivétel nélkül 30 percenként közlekednének" - írja a VEKE.

Az esti közlekedési rend visszásságait az egyesület szerint jól mutatja egy XII. kerületi példa: az Istenhegyi út térségében este 9-kor leállna a Fogaskerekű és a 21-es gyorsbusz is; az egyetlenként megmaradó fekete 21-es viszont nem sűrűbben, hanem ritkábban, 10 helyett 30 percenként közlekedne a Hagyó-javaslat szerint.

A tervezetből kiolvasható, hogy a zsúfoltsággal mit sem törődtek az előkészítő szakemberek: számos, ma is túlzsúfolt járat szűnik meg vagy közlekedik ritkábban a tervezet szerint - írja a VEKE, amely szerint garantálható utaslemaradást fog okozni a 276E megszüntetése, a 20-as gyors és 30-as autóbuszok szétszabdalása, a csepeli 38A autóbusz megszüntetése és a 48-as rövidítése, a budakeszi 22-es gyors megszüntetése, a 99-es pesterzsébeti szakaszának megszüntetése, az óbudai buszhálózat szinte egészének lemészárlása, és hosszasan folytathatnánk még a sort. Budapest fontos járatai tűnnének el nyom nélkül a térképről: ilyen a 6-os, a 25A gyors, az 55-ös és a 85-ös gyors busz, illetve a Nyugati és Keleti pályaudvart összekötő 73-as trolibusz - áll a közleményben. A VEKE kitart véleménye mellett: elfogadhatatlan és a budapestiek érdekeivel ellentétes a BKV 2008. évi Paraméterkönyve.
Hirdetés