2008. január. 03. 08:40 MTI Utolsó frissítés: 2008. január. 03. 11:19 Itthon

Két év múlva Budapestről indul a Dakar-rali

Két év múlva Budapestről indulhat a Dakar-rali, erről december 6-án kötött előszerződést a szervezőkkel Ujhelyi István, az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium államtitkára, aki pénteken Lisszabonban, az idei viadal rajtján is folytatja a tárgyalásokat.

Az államtitkár elmondta, hogy csütörtökön egy szakmai előkészítő csapattal utazik a portugál fővárosba, ahol technikai részletekről egyeztet.

"A két fél megállapodása értelmében március végig szeretnénk mindenben megegyezni, és akkor aláírni a végleges szerződést. Nem titok, van még néhány buktató, de ezek már nem a magyar kormányon múlnak, hanem például azon, hogy az idei verseny, hogyan sikerül" - mondta Ujhelyi István.

A kormány tavaly márciusban vállalt garanciát a rendezésre, a 2,2 millió eurós (550 millió forint) licencdíjra. A rendező Amaury Sport Organisation (ASO) menedzsmentje akkor tekintette meg a tervezett helyszíneket.

A tervek szerint a világ legnehezebb terepraliversenyén 2010-ben Budapesten lenne az autók bemutatása, a prológra pedig Veszprém megyében kerülne sor.

Ujhelyi elmondta, maguk a Dakaron induló magyar versenyzők voltak az ötletgazdák, hogy legyen Budapesten a rajt. Az államtitkárral tart Lisszabonba többek között Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója, valamint több esemény-, illetve rendezvényszervezésben jártas minisztériumi munkatárs, akik elemzik és feltérképezik a mostani rajt körülményeit, feltételeit.

A 2010-es magyarországi rajtról készített tanulmány szerint sikeres rendezés esetén a bevételek meghaladhatják az egymilliárd forintot, de legrosszabb esetben is legalább a 780 milliót. A kiadások 300-400 millió forintra tehetők, ehhez jön a 2,2 millió eurós licencdíj. Kedvezőtlen forgatókönyv esetén a magyar államnak kell kipótolnia a költségvetést.

Hirdetés
Itthon Iványi Blanka 2024. november. 29. 10:27

A magyarokat még mindig az alacsony fizetések aggasztják, nem az LMBTQ – elkészült Magyarország 2024-es problématérképe

A kormánypárti szavazókat a megélhetési gondok, a Tisza Párt táborát a korrupció aggasztja a legjobban az ország gondjai közül. Az akkumulátor gyárakat már égetőbb problémának látják a magyarok, mint az orosz befolyást vagy az LMBTQ ügyeket. A Policy Solutions felméréséből kiderül, mi aggasztotta leginkább a magyarokat 2024 őszén.