Emberbábu-hátizsákkal kampányol a BKV
„Ne lógj rajtunk!” címmel újabb kampányt indít a jegy és bérlet nélküli utazás ellen a BKV – jelentette be a közlekedési vállalat sajtóirodájának vezetője Budapesten.
Zelenák Tibor elmondta: a kampánnyal a Budapesti Közlekedési Zrt. arra kívánja felhívni a figyelmet, hogy a jegy vagy bérlet nélkül utazók a fizető utasokra rónak terheket, nekik okoznak kárt. A kampány keretében két ember napi 4 órában a hátára erősített bábuval demonstrálja, hogy a bliccelők a fizető utasokon „lógnak”. A hétfőn elkezdődött kampány két hétig tart, és elsősorban a forgalmasabb megállókban – a 2-es és a 3-as metró, illetve a 4-6-os villamosok vonalán – találkozhatnak vele az utasok.
A BKV kutatásai szerint a fiatalabb korosztályban a legnagyobb a bliccelők aránya; a kampánnyal arra akarnak most rávilágítani, hogy „nem sikk, ha valaki bliccel”.
A főváros közösségi közlekedési járatain jelenleg körülbelül 20–30 százalék a bliccelők aránya, ők az elmúlt években mintegy 15 milliárd forintos kárt okoztak a BKV-nak. A bliccelők kiszűrése ellen a társaság a tavasz óta folyamatosan végez szigorított ellenőrzéseket a járatokon.
A mostani kampány – az azonos tematikájú újsághirdetésekkel együtt – körülbelül 2 millió forintba kerül.