2007. december. 10. 12:50 MTI Utolsó frissítés: 2007. december. 10. 12:45 Itthon

Emberbábu-hátizsákkal kampányol a BKV

„Ne lógj rajtunk!” címmel újabb kampányt indít a jegy és bérlet nélküli utazás ellen a BKV – jelentette be a közlekedési vállalat sajtóirodájának vezetője Budapesten.

Zelenák Tibor elmondta: a kampánnyal a Budapesti Közlekedési Zrt. arra kívánja felhívni a figyelmet, hogy a jegy vagy bérlet nélkül utazók a fizető utasokra rónak terheket, nekik okoznak kárt. A kampány keretében két ember napi 4 órában a hátára erősített bábuval demonstrálja, hogy a bliccelők a fizető utasokon „lógnak”. A hétfőn elkezdődött kampány két hétig tart, és elsősorban a forgalmasabb megállókban – a 2-es és a 3-as metró, illetve a 4-6-os villamosok vonalán – találkozhatnak vele az utasok.

A BKV kutatásai szerint a fiatalabb korosztályban a legnagyobb a bliccelők aránya; a kampánnyal arra akarnak most rávilágítani, hogy „nem sikk, ha valaki bliccel”.

A főváros közösségi közlekedési járatain jelenleg körülbelül 20–30 százalék a bliccelők aránya, ők az elmúlt években mintegy 15 milliárd forintos kárt okoztak a BKV-nak. A bliccelők kiszűrése ellen a társaság a tavasz óta folyamatosan végez szigorított ellenőrzéseket a járatokon.

A mostani kampány – az azonos tematikájú újsághirdetésekkel együtt – körülbelül 2 millió forintba kerül.

Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.