BKV: a sztrájknak nem volt valós indoka
Továbbra is jogszerűtlennek tartja a Budapesti Közlekedési Zrt. a két autóbuszos szakszervezet hajnali kétórás figyelmeztető sztrájkját, a társaság vezetői szerint ugyanis annak nem volt valós indoka.
Antal Attila, a Budapesti Közlekedési Zrt. vezérigazgatója szerint a sztrájkolók legalább fele nem tudta pontosan, miért zajlik munkabeszüntetés. A vezérigazgató szerint sokan szolidaritásból vagy kollegialitásból sztrájkoltak. A vezérigazgató elismerte, hogy a vállalat 14 éves átlagéletkorú buszaival vannak gondok, de a közlekedésbe olyan jármű nem kerül ki, amellyel forgalombiztonsági problémák vannak. Antal Attila kiemelte, hogy az elmúlt egy évben 30 százalékkal kevesebb műszaki okokból történő járatkimaradás volt. Azaz a BKV továbbra is megalapozatlannak tekinti a szakszervezeteknek a járműállomány balesetveszélyes állapotára vonatkozó állításait.
Az esetleges létszámleépítésekről szólva Antal Attila elmondta, a vállalat stabilizációs programja keretében megszüntették a cégen belüli párhuzamosságokat, ami leépítésekkel járt. A vezérigazgató nem zárta ki, hogy a jövőben is lehetnek még leépítések, de erről minden esetben egyeztetnek a szakszervezetekkel. A vállalat vezetője ugyanakkor elmondta, járművezetőket továbbra sem terveznek elbocsátani, sőt, mivel a BKV állandó létszámhiánnyal küzd, folyamatosan vesznek fel újakat. Antal Attila hozzátette: a sztrájk során felkereste a munkabeszüntetésben résztvevő két buszgarázs dolgozóit, de szabad döntésüket nem akarta befolyásolni.
Somodi László, a BKV forgalmi vezérigazgató-helyettese közölte, hogy a reggeli forgalomban megszokott 1300 autóbusz közül 334 hagyta el késve a garázsokat. A két érdekképviselet munkabeszüntetése idején "tömegjelenetek" nem voltak, s a sztrájk után délelőtt helyreállt a főváros forgalma.