2007. október. 12. 12:13 MTI Utolsó frissítés: 2007. október. 12. 12:05 Itthon

Öt traffipax kerül az M0-ás körgyűrűre

Az M0-ás körgyűrű biztonságosabbá tétele érdekében 4-5 hónapon belül öt fix telepítésű traffipaxot helyeznek üzembe, sűrítik a rendőrség és a Közlekedési Hatóság ellenőrzéseit, valamint megvizsgálják, mely szakaszokon vezessenek be előzési tilalmat - jelentette be a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium kabinetfőnöke és az országos rendőrfőkapitány-helyettes pénteken.

Az autóút egyik pihenőjében tartott sajtótájékoztatón Kákosy Csaba, a GKM kabinetfőnöke közölte, hogy az új közlekedésbiztonsági program elindításának oka az M0-ás autóúton megnövekedett forgalom, valamint az, hogy 40 százalékkal nőtt a balesetek száma ezen az útszakaszon. A balesetek többsége ugyan nem súlyos kimenetelű, viszont hatalmas torlódásokat okoz.
 
A jövőben fokozni fogják az ellenőrzéseket, gyakrabban mérnek sebességet, a Közlekedési Hatóság pedig a kamionosokat ellenőrzi majd egy mobil eszközzel, ami a tengelysúly és túlterhelés mérésére alkalmas.
 
Az államtitkár ismertetéses szerint 4-5 hónapig tart a közbeszerzési eljárás az öt sebességmérő kamera beszerzéséhez.
 
Az autóút biztonságára hosszú távon az M0-ás fejlesztése adhat megoldást, 2010-re a déli szakaszon 2x3 sávra, plusz leálló sávra bővítik a jelenlegi 2x2-es sávos leállósáv nélküli útpályát.
 
Szabadfi Árpád, az országos rendőrfőkapitány-helyettes közölte, az M0-ás körgyűrűn naponta átlagosan 42-43 ezer jármű közlekedik, és ugyan a beton elválasztó korlátnak köszönhetően kevés a halálos baleset, de nagyon sok az anyagi kárral járó ütközés. Idén az első kilenc hónapban 443 baleset történt.
 
A statisztikák szerint a balesetek 38 százaléka a követési távolság be nem tartása, 36 százaléka pedig a szabálytalan sávváltás miatt történik, és mindegyikben szerepet játszik a gyorshajtás.
 
A főkapitány-helyettes kiemelte, hogy két-három naponta fognak ellenőrzéseket tartani, és végiggondolják, mely szakaszokon vezessenek be előzési tilalmat. Hozzátette, hogy az elektronikus forgalom felügyeleti rendszerét is szeretnék tovább fejleszteni, hogy még több tájékoztatást tudjanak adni az autósok számára az autóúton történtekről.
 
Beszámolt arról is, hogy mintegy 200 rendőrt képeztek ki a kamionok tachográfjának ellenőrzésére.
Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.