2007. szeptember. 18. 14:37
MTI
Utolsó frissítés: 2007. szeptember. 18. 14:37
Itthon
Orosz lapok a Malév vezetőváltásáról
Lloyd Paxton személyes okokból távozott a Malév éléről, és ez mindenkit meglepetésként ért - hangsúlyozta Olga Trapeznyikova, az AirUnion szóvivője, de szakértők szerint a Malév jelenlegi helyzetében a gyakori vezetőváltás nem kedvező.
Az Infomost orosz tanácsadó cég vezérigazgatója, Borisz Ribak a változást a Vedomosztyi című moszkvai lapnak nyilatkozva úgy értékelte, hogy a tulajdonos Abramovics fivérek a lehető legnagyobb mértékben ellenőrizni akarják a helyzetet, és erre Leonov Péter a legjobb jelölt. Egyfelől nem ismeretlen a részvényesek számára, másfelől ismeri a magyarországi szokásokat. Leonov régi ismerőse az Abramovics fivéreknek, ő volt az az egyik alapítója az AirBridge Zrt-nek, amely az AirUnion érdekeit képviselte a Malév eladására kiírt pályázat során.
Leonov a Vedomosztyi kérdésére elmondta, hogy tervei szerint a társaság költségeit másfél-két év alatt 7 százalékkal csökkenti. A takarékosságot minden szinten érvényesíteni szándékozik, attól kezdve, hogy amikor lehet, a papír mindkét oldalára nyomtatnak, egészen a repülőgéppark egységesítéséig és a desztinációs hálózat és a gépek kihasználtságának optimalizálásáig.
Leonov elmondta: reálisnak tartja, hogy a Malév 2008 végéig nyereségessé váljon. Úgy látjuk, a Malévnak jó külső és belső tartalékai vannak - mondta.
Az újság emlékeztetett arra, hogy a Malévot főleg az öt orosz légitársaságból álló AirUnion segítségével akarják kihúzni veszteséges helyzetéből, és a magyar társaság már indított is egy új járatot Jekatyerinburgba. Erről Leonov Péter elmondta: egyelőre nem tervezik a heti négy járat bővítését, ugyanis most jó átszállási lehetőségeket keresnek a járathoz Szibéria, a Távol-Kelet, és esetleg Kína felé, és a jekatyerinburgi járatot akkor indítják majd sűrűbben, ha ezeket megtalálták, vagyis legkorábban a nyári menetrend megkezdésekor.
A tulajdonosok további 30 millió eurót terveznek a cégbe fektetni: szeptember elején már eljutott a Malévhoz 18 millió, és az év végéig további 12 millió euró érkezik - mondták az AirUnion képviselői.
Borisz Ribak, az Infomost vezérigazgatója úgy nyilatkozott, hogy a vezetőváltás csak negatív hatással lehet, egy veszteséges cég megmentéséhez ugyanis nem annyira pénz, mint inkább hatékony irányítás kell, vagyis a gyakori vezetőváltás kevéssé kedvező. Ribak még hozzátette: harmincmillió euróért éppen lehetett volna venni egy jó menedzsmentet.
A Trust bank elemzője, Jevgenyij Sago szerint az összeget a Malév desztinációs hálózatának optimalizálására lehet felhasználni. A Malév forgalmát jelentősen meg lehetne növelni az orosz utasokkal, de ehhez meg kell teremteni a kedvező átszállási lehetőségeket az AirUnion, illetve a CrossAir járataira - tette hozzá.
Leonov a Vedomosztyi kérdésére elmondta, hogy tervei szerint a társaság költségeit másfél-két év alatt 7 százalékkal csökkenti. A takarékosságot minden szinten érvényesíteni szándékozik, attól kezdve, hogy amikor lehet, a papír mindkét oldalára nyomtatnak, egészen a repülőgéppark egységesítéséig és a desztinációs hálózat és a gépek kihasználtságának optimalizálásáig.
Leonov elmondta: reálisnak tartja, hogy a Malév 2008 végéig nyereségessé váljon. Úgy látjuk, a Malévnak jó külső és belső tartalékai vannak - mondta.
Az újság emlékeztetett arra, hogy a Malévot főleg az öt orosz légitársaságból álló AirUnion segítségével akarják kihúzni veszteséges helyzetéből, és a magyar társaság már indított is egy új járatot Jekatyerinburgba. Erről Leonov Péter elmondta: egyelőre nem tervezik a heti négy járat bővítését, ugyanis most jó átszállási lehetőségeket keresnek a járathoz Szibéria, a Távol-Kelet, és esetleg Kína felé, és a jekatyerinburgi járatot akkor indítják majd sűrűbben, ha ezeket megtalálták, vagyis legkorábban a nyári menetrend megkezdésekor.
A tulajdonosok további 30 millió eurót terveznek a cégbe fektetni: szeptember elején már eljutott a Malévhoz 18 millió, és az év végéig további 12 millió euró érkezik - mondták az AirUnion képviselői.
Borisz Ribak, az Infomost vezérigazgatója úgy nyilatkozott, hogy a vezetőváltás csak negatív hatással lehet, egy veszteséges cég megmentéséhez ugyanis nem annyira pénz, mint inkább hatékony irányítás kell, vagyis a gyakori vezetőváltás kevéssé kedvező. Ribak még hozzátette: harmincmillió euróért éppen lehetett volna venni egy jó menedzsmentet.
A Trust bank elemzője, Jevgenyij Sago szerint az összeget a Malév desztinációs hálózatának optimalizálására lehet felhasználni. A Malév forgalmát jelentősen meg lehetne növelni az orosz utasokkal, de ehhez meg kell teremteni a kedvező átszállási lehetőségeket az AirUnion, illetve a CrossAir járataira - tette hozzá.
Gazdaság
MTI/hvg.hu
2007. szeptember. 11. 13:53
A Kommerszant megmondja, hogy mire kellett Abramovicsnak a Malév
Itthon
hvg.hu
2007. szeptember. 14. 10:19
Menesztették a Malév vezérigazgatóját?
Gazdaság
MTI
2007. szeptember. 14. 11:40