2006. október. 26. 15:05 MTI Utolsó frissítés: 2006. október. 26. 14:52 Itthon

Az óraátállítás okozta változások vasárnap

Vasárnap hajnali három órakor visszaállítják egy órával az órák mutatóit, és ezzel elkezdődik a téli időszámítás. A MÁV belföldi közlekedését, a Volán, illetve a Malév járatainak menetrendjét nem érinti az óraigazítás, a nemzetközi vonatok pedig Magyarországon várják be indulási idejüket.

A MÁV tájékoztatása szerint az óraigazítás miatt nem kell módosítani a vonatok menetrendjét, de vasárnap hajnalban a Dacia, illetve a Beograd nemzetközi gyors mindkét járata a határállomáson várja be a téli időszámítás szerinti indulási idejét. A nemzetközi vonatok közül a Budapest-Bukarest-Budapest útvonalon közlekedő Dacia expressz mindkét járatát Magyarországon éri az időszámítás-változás - közölte Kavalecz Imre szóvivő. A vonatok Lőkösházán várják be a téli időszámítás szerinti indulási idejüket, megközelítőleg egy órát várakoznak. A Beograd nemzetközi gyorsvonat Budapestről Belgrádba tartó járata Kelebián, a Belgrádból Budapestre tartó vonat Kiskunhalason várakozik egy órát a téli időszámítás szerinti indulási időre.

A belföldi vonatok közül vasárnap hajnalban csak egy-két vonat közlekedik. Azokat a személyvonatokat, amelyek menetrend szerint hajnali három óráig nem érkeznek meg a célállomásukra, az állomásokon már a téli időszámítás szerint indítják. Ennek megfelelően vasárnap a Füzesabonyból Budapestre 2 óra 50 perckor induló, valamint a Dombrádról Herminatanyára 2 óra 51 perckor induló vonat csak az óraigazítás után, immár a téli időszámítás szerint indul.

Az autóbuszjáratokat nem érinti az óraigazítás, mivel menetrend szerint nincs olyan belföldi, illetve nemzetközi járat, ami éjszaka két óra és három óra között közlekedik – mondta a Volán Egyesülés menetrendi előadója.

A Malév menetrendje vasárnap éjfélkor, "tehát a nyári-téli időátállással egy időben lép életbe" - írta közleményében a Magyar Légiközlekedési Zrt. Az új menetrend már az új időpontokon alapul, így az óra átállításából adódó eltérés nem okoz fennakadást a közlekedésben – mondták.

A nyári és téli időszámítást 1976-ban, három évvel az egész világot megrázó első olajárrobbanás után vezették be Franciaországban. A hatóságok a lépést azzal indokolták, hogy így 0,3 százalékos energia-megtakarítás érhető el. Az intézkedés támogatói a hosszabban tartó nappali világosságtól a közlekedés biztonságának fokozódását is remélték.

Hirdetés