2006. augusztus. 16. 16:59
MTI
Utolsó frissítés: 2006. augusztus. 16. 17:10
Itthon
Fejenként csak 1-2 ezer forintot költöttünk a Szigeten?
A legtöbb magyar ezer és kétezer forint között költött naponta az idei Szigetre látogatók közül, de sokan 5000 forintot is kiadtak egy nap alatt - derült ki a Felsőoktatási Kutatóintézet által tíz éve folyamatosan végzett felmérés idei adataiból.
A külföldi látogatók legnagyobb része, 33 százalék 3-5000 forintnak megfelelő eurót költ naponta. A kérdezőbiztosok magyar és angol nyelvű úgynevezett kontaktlappal, illetve kérdőívvel keresték meg a látogatókat (összesen 1033 magyar és 786 külföldi szigetelőt) a 2006. augusztus 10-től 14-ig tartó időszakban. A Szigetet hat területi, és négy időzónára osztották.
Az idei kérdőív teljesen ifjúságközpontú volt. Az élettervezésre, a fogyasztási és civil státuszra, a középosztálytudatra, az ifjúsági kultúrára (öltözködésre, zenei ízlésre, szabadidő felhasználásra), és végül az ifjúságot érintő fő társadalmi problémákra kérdeztek rá.
Idén szinte azonos számú férfi és nő látogatta a Szigetet, ez a tendencia tavaly óta figyelhető meg. Jelentősen nőtt azoknak a száma, akik a Sziget mellett más fesztiválokra, - például Kapolcsra – is ellátogattak: a Művészetek Völgyébe a Szigetelők negyede jutott el, de 21 százalékuk az EFFOT-on is kikapcsolódott.
A kutatásból kiderül az is, hogy a harmincas korosztály a Sziget leggyorsabban növekvő csoportja. Ennek okáról Gábor Kálmán szociológus, a Felsőoktatási Kutatóintézet Ifjúságkutatási Csoportjának vezetője elmondta, hogy az ifjúsági életszakasz meghosszabbodásával a szabadidejét is intenzívebben tölti el ez a korosztály. "A harmincasok alapították meg a fesztivált, náluk már szinte hagyománnyá vált, hogy évről-évre kilátogatnak" - tette hozzá a szociológus.
Az idei kérdőív teljesen ifjúságközpontú volt. Az élettervezésre, a fogyasztási és civil státuszra, a középosztálytudatra, az ifjúsági kultúrára (öltözködésre, zenei ízlésre, szabadidő felhasználásra), és végül az ifjúságot érintő fő társadalmi problémákra kérdeztek rá.
Idén szinte azonos számú férfi és nő látogatta a Szigetet, ez a tendencia tavaly óta figyelhető meg. Jelentősen nőtt azoknak a száma, akik a Sziget mellett más fesztiválokra, - például Kapolcsra – is ellátogattak: a Művészetek Völgyébe a Szigetelők negyede jutott el, de 21 százalékuk az EFFOT-on is kikapcsolódott.
A kutatásból kiderül az is, hogy a harmincas korosztály a Sziget leggyorsabban növekvő csoportja. Ennek okáról Gábor Kálmán szociológus, a Felsőoktatási Kutatóintézet Ifjúságkutatási Csoportjának vezetője elmondta, hogy az ifjúsági életszakasz meghosszabbodásával a szabadidejét is intenzívebben tölti el ez a korosztály. "A harmincasok alapították meg a fesztivált, náluk már szinte hagyománnyá vált, hogy évről-évre kilátogatnak" - tette hozzá a szociológus.
Fesztivál
MTI
2006. augusztus. 15. 13:35
Sziget: bliccelési technikákról beszélnek a biztonságiak
Fesztivál
2006. augusztus. 16. 15:24
Ötvenmillió forintot kaszáltak a Sziget szervezői
Fesztivál
hvg.hu
2006. augusztus. 15. 17:10