Demszky ünnepélyes keretek között fogadta a fúrófejet
A főpolgármester az Etele téren fogadta a 4-es metró Németországból érkezett alagútfúró pajzsának marótárcsáját.
Demszky Gábor úgy fogalmazott, hogy a kormány beiktatása mellett ezen a napon ez a második legfontosabb esemény. A politikus a németországi Schwanauban készített marótárcsa ünnepélyes fogadásakor kijelentette: a kormányprogramnak is része a 4-es metró építése, ami a következő négy év legnagyobb hazai beruházása lesz.
Demszky elmondta, hogy a terveknek megfelelően ősszel megkezdődhet az alagút fúrása, ami két évig tart majd. Ennek során napi 30 métert haladnak a fúrópajzsok, amelyek közül a másodikat novemberben szállítják.
Az Etele téren kezdődő alagútépítés során a Gellért térig tartó szakaszon kitermelt földet az Etele tértől szállítják majd el szemétlerakó helyek rekultiválására – közölte Bozsó Tamás, az alagút építését ellenőrző Eurómetró cég képviselője. A kitermelt földet hajón viszik majd a főváros 25 kilométeres körzetében lévő lerakóhelyekre.
Gulyás László, a BKV 4-es metró projektigazgatója elmondta, hogy optimális esetben még az idén megkezdődhet az alagút fúrása, ami a tervek szerint egyébként csak jövő januártól lenne esedékes. Az ütemtervnek megfelelően zajlanak a 4-es metró budai állomásainak építési munkái. Példaként említette, hogy a Móricz Zsigmond körtéren két napon belül átadják a 6-os villamosok új, ideiglenes végállomását. Az igazgató közölte, hogy az Etele tér és a Bosnyák tér közötti 4-es metrószakaszt a terveknek megfelelően 2010 decemberére építik meg, összességében – áfa nélkül – 300 milliárd forintért.
A Kelenföldi pályaudvar és a Keleti pályaudvar közötti szakasz egy évvel korábban készül el. Az első szakasz alagútfúrási költsége 53 milliárd forint.